جمعه دهم فروردین ماه

فدراسیون جهانی والیبال شرایط سنی رئیس و هیات رئیسه را تغییر داد

کاهش سه ساله شرایط سنی برای رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال، از مهم‌ترین محورهای نخستین روز نشست آنلاین هیات رئیسه این فدراسیون بود.

کاهش سه ساله شرایط سنی برای رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال، از مهم‌ترین محورهای نخستین روز نشست آنلاین هیات رئیسه این فدراسیون بود.


به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، نخستین روز نشست هیات رئیسه فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز به وقت تهران آغاز و به مدت پنج ساعت ادامه داشت.

در ابتدای این نشست که به صورت آنلاین برگزار شد و دکتر محمدرضا داورزنی به عنوان عضو هیات رئیسه در آن شرکت داشت، دکتر آری گراسا گزارشی از تحولات فدراسیون جهانی در سالهای اخیر ارائه کرد و برنامه‌های آینده این رشته ورزشی را تشریح کرد.

سپس دیگر مباحث این نشست مطرح شد که رای‌گیری برای تغییرات اساسنامه فدراسیون جهانی، مهم‌ترین بخش آن بود.

یکی از تغییرات اساسنامه، تغییر سن رئیس و اعضای هیات رئیسه فدراسیون جهانی بود که پیش‌تر شرط سنی برای کاندیداتوری در دو پست ریاست و عضویت در هیات رئیسه فدراسیون، تا ۷۵ سال بود اما در نسخه جدید اساسنامه، شرط سنی برای کاندیدا شدن در هر دو پست، ۷۲ سال تعیین شده است که این تغییر، مورد تایید و تمجید بسیاری از اعضا قرار گرفت.

همچنین یکی دیگر از تغییرات قابل ذکر، تغییر نام «شورای رویدادهای ورزشی» به «شورای والیبال» بود.

در بخش دیگری از این نشست، بازرس و حسابرس فدراسیون جهانی، برنامه مالی و پیشنهادهای درآمدی‌ فدراسیون برای سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را ارائه کردند که آنها پس از رای گیری تصویب شد. 

نشست روز دوم هیات رئیسه فدراسیون جهانی از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز آغاز خواهد شد.