جمعه دهم فروردین ماه

حیدری: از مربیان بزرگ برای تیم ملی استفاده کنیم

دوران زیبای ۲۳ ساله بازیگری امیر حیدری در باشگاههای تاج، دخانیات، پرسپولیس، شیشه و گاز و جوان تهران ثبت است.

وی از سال ۴۶ الی ۶۹ بازیکن تیم ملی و تیم های والیبال باشگاه های تهران جوان، بانک تجارت ، ساپکو تهران، ذوب آهن اصفهان، صنام تهران و پرسپولیس تهران را در کارنامه درخشان خود دارد.
مضاف به اینکه مربیگری تیم های ملی را از سال ۷۱ برعهده داشت ودر سال ۷۲ با ماتسو موتو مقام دوم مسابقات قهرمانی آسیا درتایلند ومقدماتی جهان استرالیا درسال ۷۵، سرمربی تیم ملی جوانان تایلند درسال ۷۶، قهرمانی جهان در بحرین درسال ۷۷، سرمربی تیم ملی بزرگسالان در مسابقات مقدماتی جهان و قهرمانی جهان ( ژاپن) سال ۸۷ و عنواندار قهرمانی در مسابقات جام ریاست جمهوری قزاقستان در سال ۸۷، مسابقات قهرمانی جهان در ژاپن و در همان سال شرکت در المپیک آسیایی دوحه قطر از جمله سوابق تحسین برانگیز امیر حیدری در تیم های ملی است.

آخرین مدرک مربیگری وی بین المللی کاتاگوری درجه یک و دو است که در کلاس درجه یک شاگرد اول ودر کلاس کاتاگوری دو در عملی شاگرد اول شد، متآسفانه زمانی که کلاس درجه سه در تهران برگزار می شد حیدری برای شرکت در مسابقات انتخابی جهان به استرالیا سفر کرده بودو شرکت در این کلاس مهم را از دست داد.

امیر حیدری پیشکسوت ومربی فهیم والیبال ایران در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی وروزنامه شوت در ارتباط با انتخاب مربی تیم های ملی با توجه به شناخت وتجربه ای که از شرایط کنونی والیبال ایران دارد اظهار داشته است: مربیان ایرانی رابرای تیم های نو جوانون و جوانان پیشنهاد می کنم. اما درمورد تیم ملی بزرگسالان با در نظر گرفتن این مهم که بیشتر بازیکنان خوب تیم ملی در سطح اول والیبال اروپا بازی می کنند معتقدم مربیان ایرانی توانایی اداره این تیم را ندارندو معتقدم برای تیم ملی بزرگسالان نیاز به یک مربی توانمند وآشنا به والیبال مدرن وپبشرفته جهان دارد.
چراکه تیم ملی کشورمان از جمله تیم های مطرح جهان و المپیک است واینک که بخاطر شیوع ویروس کرونا بازیهای المپیک یک سال به تعویق افتاده بهتر است فدراسیون از مربیان شاخص خارجی دعوت به عمل آورد تا با آمادگی بیشتر تیم ملی را روانه این میدان بزرگ نماید
وی با در نظر گرفتن اولویت این مربیان را که عبارتند از:
۱- آنتیگا که سالها سر مربی تیم ملی لهستان و کانادا بوده است

۲- جان استرا مربی سرشناس آمریکا

۳- استیچوف مربی. بلغارستان

۴- کواچ مربی موفق صربستان که شناختی هم از فرهنگ و والیبال ایران داردرا گزینه های مناسبی برای تیم ملی کشورمان برشمرده ومعتقد است برخی از مربیان جوان وتحصیلکرده هم به عنوان دستیار باید در کنار مربی خارجی بگماریم تاتجربه کسب کنند وازکارآیی بالاتری برخوردارشوند.
کاپیتان وپاسورارزنده پیشین تیم ملی در پایان بشارتی هم به مسئولان به ویژه شخص رئیس فدراسیون دارد و می گویدحال که آقای داورزنی می خواهد تحولی در فدراسیون و والیبال ایران ایجاد کند وگام اول راباتشکیل دپارتمان کارگروه برداشته است لازم است هرچه زودتر نسبت به انتخاب رؤسای کمیته های فنی، مربیان وپیشکسوتان هم اقدام کنند.
وی تصریح کرد برای فدراسیونی که باید جهانی فکر کند بسیار جایز و پسندیده است که چهره های شاخص و کاردانی همچون مهندس حسین بهرام صفت ، پروفسور خسرو ابراهیم ، مسعود صالحیه، محمود چایچی، کاوه سرحدی و… درجایگاه در خور شانشان ودر پست های حساس وکلیدی بگمارد واز اندوخته های گران سنگ تجربی آنان استفاده کند.
زیرا هریک از این اساتید می توانند در کنارهم برای پیشبرد و دستیابی به اهداف آینده فدراسیون والیبال ایران اثرگذار باشند.
نویسنده: علیرضا دهقانی