پنجشنبه نهم فروردین ماه

لیگ برتر بسکتبال در بند کرونا

لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور به طور متمرکز در تهران آغاز شد اما این رقابتهای تجمعی هم در گام نخست با دست اندازی به نام کرونا مواجه شده است.

لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور به طور متمرکز در تهران آغاز شد اما این رقابتهای تجمعی هم در گام نخست با دست اندازی به نام کرونا مواجه شده است.


لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور در شرایطی از دیروز آغاز شد که در مسابقات آقایان دیدار دو تیم پالایش نفت آبادان و خانه بسکتبال خوزستان برگزار نشد. اگرچه در برخی از محافل سخن از نبود اسپانسر برای تیم خوزستانی به میان آمده است اما منوچهر قانع سرپرست فنی مسابقات لیگ برتر آقایان به البرزورزشی گفت: دلیل عدم حضور تیم خانه بسکتبال ابتلای پنج تن از بازیکنانش به کرونا بوده است.
وی تاکید کرد : بر اساس مقررات چناچه 30 درصد از اعضای تیم کرونایی شوند مسابقه آن تیم لغو می شود.

قانع افزود: در روز اول یک بازی بین شهرداری گرگان و مس رفسنجان برگزار شد که نتیجه 88-78 به سود شاگردان شاهین تب در تیم گرگان خاتمه یافت.
سرپرست فنی مسابقات در ادامه اضافه کرد: امروز در چهارچوب این مسابقات دو تیم پالایش پخش آبادان و صنعت مس کرمان با هم پیکار خواهند کرد.

امروز مراسم خداحافظی رسمی سعید علی کاپیتان سابق تیم ملی از بسکتبال حرفه ای نیز برگزار خواهد شد.


دو باخت فنی در یک روز


و اما در لیگ متمرکز بانوان دو مسابقه برگزار نشد و کمیته فنی مسابقات دو نتیجه 20 بر صفر را جلوی نام گروه بهمن تهران و نامی نو اصفهان ثبت کرد. حریف نامی نو پاز تهران بود که تست PCR بازیکنانش را همانند سینام مشهد  که با بهمن بازی داشت به ستاد کرونا ورزش ارائه نداد.
تالین طهماسیان سرپرست فنی مسابقات بانوان به البرز ورزشی گفت: هنوز تکلیف آمدن یا نیامدن دو تیم یاد شده مشخص نیست اما طبق مقررات هر تیمی که دو باخت فنی دریافت کند از جدول مسابقات حذف خواهد شد. در روز نخس مایبقات بانوان مهرام تهران 106 بر 28 گاز تهران را گلباران کرد!

نویسنده: ج-دوستدار