جمعه سی و یکم فروردین ماه

تیشه گران: در فوتبال ناشنوایان جزو اولین های آسیا هستیم

رئیس فدراسیون ناشنوایان در گفت و گو با البرز ورزشی به چند سوال مطرح شده ما پاسخ داد. 

رئیس فدراسیون ناشنوایان در گفت و گو با البرز ورزشی به چند سوال مطرح شده ما پاسخ داد. 


مهران تیشه گران در گفت و گو با البرزورزشی در خصوص  مشخص شدن تاریخ مسابقات برون مرزی این فدراسیون عنوان کرد: نامه ای از طرف کنفدراسیون آسیا برای حضور تیم های ما در مسابقات انتخابی المپیک سال آینده در کشور مالزی ارسال شده است. اگرچه ما تیم ملی فوتبال ناشنوایان را که مقرر شده بود برای حضور در مسابقات هنگ کنگ اعزام بشوند را از سال گذشته برای حضور در این رقابتها آماده کرده ایم ولی در مجموع باید بگویم که شاکله تیم مشخص است شاید جای دو نفر در نهایت تغییر پیدا می کند.

 

وی افزود: در حال حاضر تنها در دو رشته بسکتبال و فوتبال به صورت قطعی شرکت خواهیم کرد زیرا تیم فوتبال ناشنوان در آسیا جزو اولین ها است و در بین 4 تیم اول قرار دارد باید امسال هم جایگاه خود را حفظ نماید اما در بسکتبال برنامه یک مقداری تغییر پیدا کرده است قبلا از بین تیم ها در نهایت 4 تیم انتخاب می شدند اما امسال گفته شده است که تنها 2 تیم منتخب خواهند بود و این اتفاق کار ما را کمی مشکل کرده است. باید جلسه ای با رئیس انجمن و کادر فنی در این مورد گذاشته شود تا تیم به بهترین شکل انتخاب شود .

 

تیشه گران در ادامه افزود: با توجه به وضعیت کنونی هزینه ها کمر شکن است اگرچه فعلا در حال تلاش هستیم تا با هدف پیش برویم ولی در مجموع اعزام ها حداقل یک میلیارد و 500 میلیون هزینه در بردارد.

 

وی در مورد اینکه تیم بسکتبال به اندازه تیم فوتبال ناشنوایان آمادگی دارد؛ بیان کرد: تیم بسکتبال ما به صورت کامل برای حضور در رقابتها اعزام می شود اما باید بگویم که در حدی نیست که تیم فوتبالمان توانایی دارد و تازه شروع به کار کرده است و بازیکنان برگزیده وارد اردوی تیم ملی شدند. البته تیم بسکتبال در مسابقات آسیایی هم اعزام شد اما نتیجه نگرفت چون ورزشکارهایی که در بسکتبال هدفمند پیش بروند نداشتیم این تیم حداقل یکسال و نیم باید تمرین و مداومت داشته و در اردو باشد. 


   رئیس فدراسیون ناشنوایان در خصوص 15 رشته ای که مقرر شده بود در مسابقات باشگاهی کشور حضور بیابند خاطر نشان کرد: امسال که با شرایط کرونا و.. گذشت اما برای سال آینده در تمامی رشته های انفرادی و لیگ سراسری شرکت خواهیم کرد و در لیگ دوومیدانی طی سه مرحله 4 ورزشکارمان شرکت دارند که امیدوارم با رفع مشکل کرونا و رفع مباحث مالی بتوانیم حضور پر رنگی داشته باشیم اما آن چه که فعلا در رقابتهای فوتبال و بسکتبال است که حضور فعال داریم.

گفت و گو: الهه طائمه