جمعه سی و یکم فروردین ماه
افشای قراردادهای نجومی؛

سرخابی ها در حاتم بخشی بی رقیب هستند

افشای مبلغ قرارداد  نادری،مرادمند و سرلک  از سوی سعادتمند و حمیداوی بخوبی از حاتم بخشی سرخابی ها و تاراج بیت المال در آشفته بازار نقل و انتقالات خبر داد،که پیش از آن از سوی مسئولان تکذیب می شد!! لیگ نیم بند باشگاهی که به شدت در سایه کرونا قرار دارد و نبود تماشاگر و کاهش منابع درآمد در آن بیداد می کند، بیشترتیمهای شهرستانی را به زحمت انداخته است.

افشای مبلغ قرارداد  نادری،مرادمند و سرلک  از سوی سعادتمند و حمیداوی بخوبی از حاتم بخشی سرخابی ها و تاراج بیت المال در آشفته بازار نقل و انتقالات خبر داد،که پیش از آن از سوی مسئولان تکذیب می شد!! لیگ نیم بند باشگاهی که به شدت در سایه کرونا قرار دارد و نبود تماشاگر و کاهش منابع درآمد در آن بیداد می کند، بیشترتیمهای شهرستانی را به زحمت انداخته است.

 

در این گیرو دار تیمهای استقلال و پرسپولیس در حاتم بخشی گوی سبقت را از دیگران ربوده اند. البته گفته می شود از جمع تیمهای شهرستانی سه باشگاه سپاهان،تراکتور سازی و گل گهر هم ریخت و پاش بسیاری داشته اند و بازار را به شدت آشفته کرده اند! یکی از مطالبات اصلی کارشناسان،نمایندگان رسانه ها و هواداران فوتبالی شفافیت در عقد قرار دادها و اعلام رسمی آن از سوی باشگاهها است.

 

متاسفانه در خفا نگه داشتن مبالغ نجومی قراردادها و نامحرم دانستن مردم خسارتهای جبران ناپذیری به فوتبال باشگاهی وارد کرده و سازندگی را تحت الشعاع قرار داده است. در مطالب گذشته به فعالیت کاذب دلالها و همراهی مدیران باشگاهها اشاره داشتم و تصریح کردم پس از منع حضور بازیکنان و مربیان خارجی،شرایط جدیدی در بازار نقل و انتقالات رقم خورد.

 

دلالها بلافاصله دست به کار شده و با بازار گرمی مبالغ قرارداد بازیکنان داخلی را افزایش دادند. از همان روزهای نخست در همین ستونها از عقد قراردادهای ده و دوازده میلیاردی سخن گفتیم و همکاران دیگر هم در سایتها و خبرگزاریها از اشاعه این قراردادهای میلیاردی خبر دادند.

 

مدیران باشگاهی تنها به تکذیب این اخبار اکتفا کردند ،اما حالا مشخص شده که تنی چند از بازیکنان چه رقم هایی گرفته اند. سعادتمند در برنامه تلویزیونی به وضوح گفت محمد نادری از استقلال ده میلیارد گرفته است.

 

حمیداوی مدیر باشگاه شهر خودرو هم از قرار داد دوازده میلیاردی محمد حسین مرادمند با استقلال خبر داده و گفته است،پرسپولیسی ها قرار پنج و میلیارد و چهارصد میلیونی با میلاد سرلک امضا کرده اند. جالب اینکه سرلک سال گذشته از شهر خودرو چهارصد میلیون تومان دریافت کرده است. مرادمند هم سال گذشته قرارداد یک میلیارد و دویست میلیون تومانی داشته است و...

این افزایش سرسام آور و بی حساب و کتاب بخوبی نشان می دهد که فوتبال ما بی در و پیکر وبدون ضابطه است. این سخن رسول پناه مدیر عامل سابق پرسپولیس حرف درستی بود که قبل از استعفا گفته بود،پیشنهاد ترابی ،علیپور و شجاع را در باره قرارداد ده و دوازده میلیاردی را نپذیرفتم و...

 

اگر قرار باشد نادری ۱۰ میلیارد و مرادمند ۱۲ میلیارد بگیرند ،استقلال به نفراتی چون  وریا، اسماعیلی وقائدی و دیاباته چه مبالغی باید پرداخت کند تا موازنه و تعادل برقرار شود؟ این شرایط در پرسپولیس هم‌ معادلات را به هم زد و باعث جدایی شجاع و علیپور شد. وقتی سرلک پنج میلیارد و چهار صد میلیون می گیرد ،برای نوراللهی ،کنعانی ،امیری و نعمتی چه ارقامی باید در نظر گرفت؟
البته از میزان قرارداد یحیی گل محمدی ،قلعه نوعی و منصوریان و نوید کیا اطلاعی نداریم ،اما از گوشه و کنار می شویم که قرارداد قلعه نوعی بالاتر از ده میلیارد تومان است و اسماعیلی فر هم با این پول نجومی به سپاهان ملحق شده است.


از طرفی بعضی از نفرات در متن قرار دادها آپشن هایی در نظر گرفته اند که هواداران و رسانه ها از آن بی خبر هستند.در گذشته به وضوح دیده شد که حتی مالیات این نوع قرا دادها هم به عهده باشگاهها گذاشته شد که تخلفی آشکار به شمار می آید و...


به نظر می رسد در شرایطی که فدراسیون صاحبی ندارد و سازمان لیگ هم فاقد قدرت اجرایی است ،لازم است سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی بر این تخلفات آشکار و بارز نظارت کنند و اجازه ندهند پول بیت المال این چنین مورد تاخت و تاز قرار گیرد.


نویسنده: احمد میرزاییان