جمعه دهم فروردین ماه
رصد بازیکنان زیر ذره بین اسکوچیچ؛

تقابل ایران و بوسنی دیدنی است

 تیم ملی مرحله دوم اردوی تدارکاتی را با  تحول گرایی و پوست اندازی آغاز کرد و نفراتی تازه از سوی اسکوچیچ زیر ذره بین قرار گرفتند.

 تیم ملی مرحله دوم اردوی تدارکاتی را با  تحول گرایی و پوست اندازی آغاز کرد و نفراتی تازه از سوی اسکوچیچ زیر ذره بین قرار گرفتند.


دیدار با بوسنی هرزگوین را باید رونمایی از تیم ملی با گلچینی از بازیکنان داخلی و لژیونرها دانست که شماری از نفرات شاخص جای خود را  به نیروهای تازه وارد داده اند. در این اردو سردار آزمون ،طارمی ،جهانبخش ،بیرانوند،ترابی ،علی کریمی،رامین رضاییان و محبی حضور ندارند،اما چهره های شاخص دیگری  در بازی با بوسنی در ترکیب قرار گرفته اند و می توانند توان و ظرفیت خود را نشان دهند.

 

زوج انصاری فرد و کاوه رضایی در خط حمله از نکات جالب این اردو است و استفاده از دو وینگر سرعتی و تکنیکی(قلی زاده و قائدی) آزمون خوبی است تا پتانسیل تیم ملی در فاز تهاجمی زیر ذره بین قرار گیرد. 

 

از نکات مهم دیگر این اردو ،دعوت از عزت اللهی در خط هافبک است ،او بعد از مدتها به تیم ملی آمد تا در کنار احمد نوراللهی  و صفی زاده مثلث خط میانی را تکمیل کند. حضور اکبرایمانی هافبک دونده و پرتلاش تراکتور سازی و ساسان انصاری از سپاهان هم نشان از دید وسیع اسکوچیچ دارد .اینکه او تمام نفرات را زیر نظر گرفته و فرصت خود نمایی به آنها می دهد.

 

سیامک نعمتی، نجاریان ،عارف غلامی و صادق محرمی از نفرات قابلی هستند که در اردوی تازه با انگیزه مضاعفی حاضر هستند.بوسنی هرزگوین تیم هماهنگ و منسجمی است که در دیدارهای گذشته نمایشی دلپذیر داشته و فوتبالی مدرن ارائه می دهد. حیف که ادین ژکو مهاجم سرشناس باشگاه رم ایتالیا غایب این دیدار است.گفته شده ،تست کرونای این بازیکن مثبت اعلام و در قرنطینه به سر می برد.

 

اگر او در خط حمله حاضر بود قطعا  رویایی  او با شجاع خلیل زاده و کنعانی در خط دفاع دیدنی بود و محک تازه ای ارائه می داد.در دفاع مرکزی بعد از مدتها مجید حسینی و پور علی گنجی هم دعوت شده اند.این دو در جام جهانی روسیه زوج خط دفاع مرکزی ما بودند که عملکردی عالی داشتند.باید میزان آمادگی آنها را در اردوی جدید دید و با حضور شجاع و کنعانی آرایشی هماهنگ را برگزید.

میلاد محمدی و محرمی هم دو جوان ما در پست دفاع چپ و راست هستند که جایگاهی ثابت در ترکیب خواهند داشت. در این جناح عارف غلامی جوان و با انگیزه هم حاضر است و می تواند جانشینی شایسته برای دیگر مدافعان باشد.

در درون دروازه هم عابدزاده ،مظاهری و نیازمند در اردو حاضر هستند.عابدزاده در لیگ پرتغال درخششی خیره کننده داشته است.مظاهری بعد از انتقال خبرسازش از تراکتور سازی  به‌ استقلال،فرصت بازی پیدا نکرد،اما در کنار نیازمند از غنای تیم ما در پست دروازه بانی خبر می دهد.


در این‌پست بیرانوند و حامد لک هم می توانند در اردوهای بعدی آمادگی و جسارت خود را به بوته آرمایش بگذارند.در هر حال بعد از برگزلری  هفته نخست لیگ بیستم،فرصتی دست داد تا در روزهای فیفا دی به فکر سازماندهی  تیم ملی در دوره جدید باشیم.

 

حمایت از تیم ملی و تفکرات مربیان باید مورد تاکید باشد تا در سایه برنامه ریزی و تدارک بهتر گام های اساسی برداریم و با جوانگرایی  به فکر فردا  باشیم.فردایی نو با ایده هایی تازه که جوانگرایی و تحول گرایی در آن در اولویت است. باید تیمی نو ساخت تا نفرات جوان  جانشین نفراتی چون وریا‌ غفوری ،سید جلال حسینی ،قوچان نژاد،مسعوددشجاعی، اشکان دژاگه،امید ابراهیمی و....باشند.

نویسنده: احمد میرزاییان