پنجشنبه نهم فروردین ماه
کشتی گیر باید روی تشک انتخاب شود نه روی کاغذ؛

علی شعبانی: از اینکه پس از 8 ماه توانستیم به مسابقات برگردم خوشحالم

کار فدراسیون کشتی در برگزاری مسابقات به خصوص رقابت های انتخابی قابل تقدیر بود.

علی شعبانی گفت: کار فدراسیون کشتی در برگزاری مسابقات به خصوص رقابت های انتخابی قابل تقدیر بود.

علی شعبانی عضو تیم ملی کشتی آزاد در وزن 97 کیلوگرم  گفت : در شرایطی که کشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، ما فقط به صورت انفرادی تمرین می کردیم اما کار فدراسیون کشتی برای گرفتن مجوز برگزاری تمرینات و همچنین مسابقات انتخابی قابل تقدیر بود.


وی در مورد عملکردش در رقابت های انتخابی افزود: خوشبختانه در این چند ماه خوب تمرین کردم و قبل از رقابت های انتخابی نیز مسابقات لیگ برگزار شد و توانستم چندین کشتی بگیرم که این در آمادگی من بسیا تأثیرگذار بود.


شعبانی افزود: نمی دانستیم که قرار است رقابت های انتخابی برگزار شود اما در همین مدتی که اعلام شد قرار است این مسابقات برگزار شود نیز تمام تلاش خود را کردم که به آمادگی برسم و خوشحالم که توانستم در این وزن بار دیگر ملی پوش شوم.


وی در مورد شرایط مسابقات وزن 97 کیلوگرم گفت: در این وزن حساسیت بالاست و کشتی ها همه به هم نزدیک بود و حریفان خوبی مانند گلیج و محمدیان حضور داشتند اما خدا را شکر توانستم رقیبانم را با اختلاف پوئن شکست دهم.

شعبانی در مورد اینکه مسابقه ی پایانی اش پیروزی از 2 از 3 بود تصریح کرد: از قبل ذهنیت آن را داشتم که اگر مقابل محمدیان پیروز شوم یک کشتی دیگر را نیز باید برگزار کنم و با این نظر کمیته فنی هیچ مشکلی نداشتم.


عضو تیم ملی کشتی آزاد در وزن 97 کیلوگرم در مورد اهمیت رقابت های انتخابی اظهار داشت: برگزاری انتخابی بسیار مهم است و کشتی گیر باید روی تشک مشخص شود نه روی کاغذ و بیشتر کشورهای صاحب کشتی مانند روسیه نیز مسابقات انتخابی را برگزار می کنند و امسال نیز دیدیم که برخی از قهرمانان جهان آن ها شکست خوردند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: از اینکه دوباره صاحب دوبنده تیم ملی شدم خوشحالم و امسال به فکر تجربه نیستم و فقط به فکر مدال هستم تا شب راحت بخوابم.

گفت و گو: احمد دباغ