جمعه دهم فروردین ماه
درد دل یک مربی با دانش و سازنده؛

شیخ رحیمی: ملاک انتخاب مربیان تیم های ملی پایه چیست؟!

ملاک و معیار انتخاب مربیان تیم های ملی به ویژه تیم های رده پایه چیست؟ چرا مربیان با دانش، تحصیلکرده و باتجربه دیده نمی شوند؟

حسین شیخ رحیمی معلم ورزشی که لیسانس روانشانسی و مدرس فدراسیون فوتبال است و در نامش در جمع مدرسین A آسیا دیده می شود اما او و امثال وی در نواحی مختلف تهران هر چه تلاش می کنند و شاگرد تحویل جامعه فوتبال می دهند دیده نمی شوند.


سرمربی شاهین باقر شهر که در باشگاه های معتبر تهران همانند بانک ملی، کوثر، استقلال و سایپا استعداد سازی کرده و تیم هایش را روی سکو قرار داده است می گوید: انتظار من از شخص آقای محمد نبی این است که در انتخاب مربیان تیمهای ملی نوجاونان و جوانان به دانش و شایستگی فنی مربیان اهمیت بدهد نه اینکه فقط بر نام ها تکیه کند.


آقایان فرهاد مجیدی و منصوریان که سرمربی تیمهای امید یا جوانان شده بودند کدام بازیکن را ساختند و چه تجربه ای در این زمینه داشتند که مسئولیت به این سنگینی را به آنها سپرده اند من بعنوان یک مربی که فوتبال بازی کرده و تمامی مدارک لازمه را برای مربیگری و دانش افروزی طی کرده است شاگردانی چون علیرضا حقیقی، صادق محرمی، اکبر صادقی، وحید شیخ ویسی و جواد کاظمیان را تحویل تیمهای ملی و سطح اول فوتبال کشور داده ام هنوز نمی دانم که باید چه راهی را بروم که به چشم مسوولان فدراسیون فوتبال بیاید.


اکنون در همین شهرهای توابع تهران شاگردان بسیار با استعداد که  دارای فیزیک استاندارد هستند را پرورش داده ام که اگر ضوابط و چشم های بینا آنها را زیر نظر بگیرد بر تارک فوتبال ما خواهند درخشید. مثل؛ رضا پناهی، آرمان مولودی، مهدی افشار و... که در سایه جولان واسطه ها و دلال ها قرار گرفته اند و دیده نمی شوند.


حسین شیخ رحیمی در ادامه می افزاید: 35 سال دست اندرکار سازندگی است در زمینه استعدادیابی و آنالیز با تیم های ملی رده پایه همکاری کرده است اما معتقد است که جایگاه معلمی و سازندگان واقعی در فوتبال نادیده گرفته می شود مربی رده پایه باید سازنده باشد و شاگردانش بدون واسطه به  تیم ملی برسند اما افسوس که در گزینش مربیان تیمهای ملی رده های سنی اسم ها ملاک قرار می گیرد و شایستگان و سازندگان واقعی در بوته فراموشی قرار می گیرند.

گفت و گو: عباس اسماعیلی