پنجشنبه نهم فروردین ماه

سروی: پیشنهاد ما آذرماه برای برگزاری اردوهای بانوان است

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و پیشنهاد ما شروع اردوها از دو هفته آینده است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو گفت: در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد و پیشنهاد ما شروع اردوها از دو هفته آینده است.


به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، زهرا سروی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت ملی‌پوش تکواندوی کشورمان که مبتلا به بیماری کرونا شده بود، اظهار داشت: در حالی تست ورزشکار ما مثبت اعلام شد که هیچ علامتی نداشت. بعد از آن نیز پیگیر وضعیت او بودیم تا با  وجود عدم وجود علائم، احتیاط را رعایت و دوران قرنطینه را پشت سر بگذارد. خوشبختانه او در حال حاضر وضعیت خوبی دارد. قرار است یک نشستی داشته باشیم و با توجه به اینکه متأسفانه با پیک کرونایی جدیدی روبه‌رو هستیم، درباره آغاز اردوها تصمیم‌گیری کنیم.

 

وی درباره احتمال تعویق مجدد اردوی آماده‌سازی بانوان تکواندوکار گفت: در حال حاضر نیز عملاً اردوها به تعویق افتاده است. از نتیجه مثبت تست کرونا نفرات ما (یک ورزشکار و دو مربی) سه هفته گذشته است و خدا را شکر بقیه نفرات نیز مشکلی ندارند. قطعاً برای شروع مجدد اردوها طبق پروتکل‌ها دوباره تست و 24 ساعت قرنطینه خواهیم داشت و بعد اردوها را آغاز خواهیم کرد، اما درباره زمان آن باید نشست داشته باشیم و به جمع‌بندی برسیم.

 

نایب رئیس بانوان فدراسیون تکواندو در مورد اینکه برگزاری اردو در شرایط فعلی به صلاح خواهد بود، گفت: به هر صورت ما نگرانی‌های دیگری داریم. این درست است که اولویت ما حفظ سلامت ورزشکاران و کادر فنی است، اما احتمال اینکه دو ماه دیگر بخش‌نامه‌ای در مورد برگزاری مسابقات کسب سهمیه المپیک صادر شود، وجود خواهد داشت و ما نباید به یکباره غافلگیر شویم.

 

وی خاطر نشان کرد: باید شرایط موجود را مدیریت و تمام شرایط را فراهم کنیم تا در بستر مناسب اردوها آغاز شود و در زمان اعلام برگزاری مسابقات غافلگیر نشویم و جا نمانیم. تمرینات انفرادی با تمرینات مستمر و اردویی خیلی متفاوت است، اما شرایط در اردوی گذشته به صورتی رقم خورد که صلاح دیدیم بچه‌ها مجدداً به خانه‌های خود بازگردند و استارت اردوها را نداشته باشیم. برای ما سلامت ورزشکاران در اولویت است.

 

سروی درباره برگزاری جلسه و تصمیم‌گیری برای آغاز اردوهای تیم ملی تکواندوی بانوان گفت: به امید خدا در هفته جاری نشستی خواهیم داشت. فعلاً پیشنهاد ما روی برگزاری اردوها در آذر ماه است.