پنجشنبه نهم فروردین ماه

ناظمی: ترجیح می دهم ایران بمانم

گلاره ناظمی به اندازه فغانی در دنیای داوری شهرت دارد؛ بانویی که در هر عرصه ای گام گذاشته است، با وقار قضاوت هایش را به پایان برده است. شنیده ایم که او نیز پیشنهاد کار و عزمت به خارج از کشور را داشته است اما می گوید زیاد مهم نیست، ترجیح می دهم که در ایران بمانم و اینجا خدمت کنم.

گلاره ناظمی، سمبل داوران زن ایران است، دعوت در مسابقات جوانان جهان در کشور آرژانتین برای نخستین بار نام این دختر توانمند ایرانی را بر سر زبانها انداخت، او سپس صحنه های بین المللی و قاره ای چندی را با موفقیت پشت سر گذاشت.

گلاره ناظمی هم اینک مسوول مسابقات بانوان فدراسیون فوتبال است. با وی گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید.

وی در پاسخ به این پرسش که بر اساس اعلام A-F-C ایران بیش از چهار هزار داور زن فعال دارد گفت: مسوول داوران در بخش بانوان خانم فهیمی است و ایشان اطلاعات دقیقی در این باره دارند و بهتر است از خودشان بپرسید، از ناظمی درباره تعداد داوران بین المللی زن در ایران پرسیدیم که گفت: با کمک داوران تعداد داوران بین المللی زن ایران به 9 نفر می رسند، در بخش فوتسال من، زری فتحی و زهرا رحیمی از خردسان در فوتسال و مهسا قربانی، سلطنت نوروزی و مهناز روزگاری در فوتبال بین المللی هستند و در بخش کمک داوران هم انسیه مافی نژاد، حبیبه رببی و ... را داریم، همه داوران بسیار خوبی هستند که اغلب مورد توجه کمیته داوران ایران و آسیا قرار دارند.

ناظمی درباره حضورش در مسابقات قهرمانی بانوان آسیا گفت: قرار است این مسابقات تیرماه در کشور کویت برگزار شود ولی هنوز قطعی نیست و باید منتظر اعلام تاریح دقیق مسابقه ها بود چون فعلا کل دنیا درگیر ویروس کروناست. داوران بین المللی فوتسال ایران درباره بهترین خاطره اش در دنیای قضاوت درگیر ویروس کرونا است، گفت: قضاوت نیمه نهایی جام ملت های اروپا و حضور در جمع داوران فینال جام ملت های اروپا که بین پرتغال و اسپانیا برگزار شد، بهترین خاطره ام بود که افتخار خاصی برایم به عنوان یک ایرانی بود.