جمعه دهم فروردین ماه

نصیرزاده: برنامه دور برگشت لیگ طراحی شد

رئیس سازمان لیگ گفت: برنامه دور برگشت لیگ به 2 صورت طراحی شده است.

رئیس سازمان لیگ گفت: برنامه دور برگشت لیگ به 2 صورت طراحی شده است.


عبدالمهدی نصیرزاده گفت: دور رفت بیستمین دوره رقابت های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه های کشور جام یادگار امام (ره) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و به صورت مناسبی در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.


وی ادامه داد: با توجه به برگزاری رقابت های جهانی بزرگسالان جهان در آذرماه و اهمیت حضور تیم های ملی کشورمان در این مسابقات و برگزاری اردوهای تیم های ملی کشتی، مقرر شد دور برگشت رقابت های لیگ پس از این مسابقات برگزار شود.


نصیرزاده تصریح کرد: البته خبرهایی هم از انصراف برخی کشورها از رقابت های جهانی کشتی شنیده می شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشورهای اروپایی، این احتمال نیز می رود که اتحادیه جهانی تصمیم به لغو این مسابقات را بگیرد که در این صورت ما باید برنامه ریزی مناسبی برای رقابت های لیگ داشته باشیم.


وی افزود: بر این اساس سازمان لیگ در دو طرح در زمان های اوایل آذر و اوایل دی ماه برنامه لیگ را پیش بینی کرده که در هر صورتی این مسابقات را به صورت منظم و با رعایت پروتکل های بهداشتی همانند دور رفت برگزار کند.


رئیس سازمان لیگ در مورد برنامه های پیش بینی شده گفت: طرح اول این است که اگر رقابت های جهانی برگزار نشود از اول آذرماه به ترتیب رقابت های دور برگشت گروه الف و ب کشتی فرنگی طی روزهای شنبه و یکشنبه و چهارشنبه و پنج شنبه برگزار شود و هفته بعد از آن نیز رقابت های کشتی آزاد به همین صورت پیگیری شود.


نصیرزاده در مورد طرح دوم سازمان لیگ گفت: در برنامه دوم ارائه شده نیز در صورت برگزاری رقابت های جهانی، رقابت های لیگ بلافاصله از اول دی ماه و مانند طرح اول برگزار خواهد شد.


وی در مورد زمان مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات تصریح کرد: اگر طرح اول به انجام برسد مسابقات نیمه نهایی و فینال کشتی فرنگی طی روز 20 آذر و کشتی آزاد روز 27 آذرماه برگزار می شود و اگر طرح دوم اجرایی شود مرحله نیمه نهایی و فینال کشتی فرنگی روز 25 دی و کشتی آزاد روز 2 بهمن ماه برگزار خواهد شد.


رئیس سازمان لیگ در پایان خاطرنشان کرد: از کشتی گیران و تیم ها می خواهم که آمادگی خود را حفظ و به تمرینات خود ادامه دهند چراکه اگر رقابت های جهانی برگزار نشود ما بلافاصله از اول آذرماه رقابت های لیگ را برگزار خواهیم کرد.