پنجشنبه نهم فروردین ماه

همدان جای خالی داد، مشهد میزبان شد

مسابقات لیگ دسته یک باشگاه های کشور از روز 24 ماه جاری در دو شهر اردبیل و مشهدا آغاز خواهد شد که انتخاب مشهد با وجود درخواست ارومیه برای میزبانی گروه الف جای سوال دارد.

مسابقات لیگ دسته یک باشگاه های کشور از روز 24 ماه جاری در دو شهر اردبیل و مشهدا آغاز خواهد شد که انتخاب مشهد با وجود درخواست ارومیه برای میزبانی گروه الف جای سوال دارد. 


به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، همدان که روزگاری مهد والیبال کشور بود و ستارگان بزرگی را به تیم های ملی ایران تحویل داد امروز حتی از میزبانی یک دوره مسابقات هم ناتوان می نماید و در شرایطی که چهار روز تا آغاز مسابقات دسته یک کشور در این شهر باقی مانده بود از میزبانی جای خالی داد و مشهد به جای همدان پذیرای 9 تیم می شود. در این بین تیم های تهرانی بیشتر از همه ناراحت هستند چرا که باید در شهری مسابقه بدهند که به لحاظ کرونا وضعیت سیاه دارد و متضمن هزینه سنگین رفت و آمد به این منطقه خواهد بود. براستی چرا اینجا هم مثل لیگ برتر تهران را مرکز مسابقات تجمعی قرار نداده اند؟! 


 
بیست و نهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های دسته یک مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور ۱۸ تیم در دو گروه مقدماتی آغاز خواهد شد.

 

تیم‌های شهرداری جوان ارومیه، مس رفسنجان، سروقامتان همدان، مقاومت بسیج، ملوان تهران، مجتمع فولاد خراسان، اشتادسازه و هوادار تهران در گروه الف این مسابقات با هم رقابت خواهند کرد.

 

در گروه ب نیز تیم‌های رعد پدافند قم، سامسونگ جویبار، عقاب ملل اردبیل، پاس گرگان، صنایع اردکان، ایرانشید چالوس، خوش سیمای آمل و هوشیار تبریز به مصاف هم می‌روند.

 

پیش‌تر کمیته برگزاری رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال برنامه مرحله نخست دور رفت متمرکز لیگ دسته یک مردان کشور را اعلام کرده بود و قرار بود مسابقات گروه الف به میزبانی همدان برگزار شود، اما تیم سروقامتان همدان از میزبانی این رقابت‌ها به علت دریافت نکردن مجوز استانی، انصراف داد.

 

بر این اساس، تیم اشتادسازه مشهد با کسب مجوز ستاد استانی مقابله با کرونا، مسئولیت میزبانی گروه الف لیگ دسته یک مردان در مرحله نخست دور مقدماتی را به دست آورد. ورود تیم‌ها به این شهر روز جمعه ۲۳ آبان‌ماه خواهد بود و مسابقات از روز شنبه ۲۴ آبان‌ماه شروع می‌شود.

 

مسابقات گروه ب نیز بر اساس برنامه اعلام شده قبلی به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد. ساعت برگزاری دیدارها در دو شهر مشهد و اردبیل ۱۴ و ۳۰ دقیقه و ۱۷ و ۳۰ دقیقه است و تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ دسته یک، روزهای ۲۴، ۲۵، ۲۷، ۲۸ و ۳۰ آبان‌ماه بازی دارند و روزهای دوشنبه و پنج‌شنبه ۲۶ و ۲۹ نیز استراحت خواهند داشت.

 

در این مرحله، هر تیم پنج دیدار برگزار می‌کند و پس استراحتی دو هفته‌ای برای ادامه مسابقات، مرحله دوم دور رفت به شهر میزبان‌ جدید هر گروه که متعاقبا اعلام خواهد شد، سفر می‌کنند تا سه دیدار دیگر خود را پیگیری کنند.