پنجشنبه نهم فروردین ماه
دلایل موفقیت؛ جسارت همراه تمرینات منظم

طاهری : با روحیه بالا کشتی گرفتم

تنها چند روز مانده تا برگزاری رقابت های انتخابی برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی دعوت شدم اما چون از روحیه بالا و انگیزه خوبی برخوردار بودم توانستم همه رقبا را از پیش رو بردارم.

تنها چند روز مانده تا برگزاری رقابت های انتخابی برای حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی دعوت شدم اما چون از روحیه بالا و انگیزه خوبی برخوردار بودم توانستم همه رقبا را از پیش رو بردارم.

 

نفر اول وزن ۱۲۵ کیلو گرم مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و شگفتی ساز این دوره از رقابت ها طی گفت و گو با خبرگزاری البرز تمرینات مداوم و مناسب، روحیه بالا و جسارت در خلال مسابقات را دلیل اصلی موفقیت خود عنوان کرد.

 

امین طاهری در همین رابطه تاکید کرد: از همان ابتدای شیوع کرونا و تعطیلی باشگاهها حتی یک روز هم در انجام ورزش و بدنسازی کوتاهی نکردم. در واقع بیشتر تمرینات آماده سازی را در منزل و حیاط و حتی بالکن انجام دادم. پس از دعوت به حضور در مسابقات انتخابی هم با مربی خوبم علیرضا رضایی تمریناتم را جدی تر دنبال کردم. خصوصا حریفان را بخوبی آنالیز کردیم و شکر خدا توانستم مزد زحماتم را بگیرم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا وی و شهبازی دیر هنگام به مسابقه انتخابی دعوت شدند گفت: من و شهبازی و خیلی های دیگر دعوت نشده بودیم که خوشبختانه کادر فنی در یک تصمیم درست ما را هم به مسابقه دعوت کردند. در مورد اینکه چرا دیرهنگام به رقابت های انتخابی دعوت شدیم اطلاع ندارم اما همینقدر می توانم بگویم کار درستی انجام شد تا حرف و حدیثی برجای نماند.

 

طاهری در رابطه با تصمیم ثانویه کادر فنی و دستور برگزاری مسابقه مجدد در برخی از اوزان از جمله سنگین وزن خاطرنشان کرد: واقعیت این است که من پس از پیروزی در کشتی نهایی اصلا تصور نمی کردم باید دوباره کشتی لگیرم به خمین دلیل با خیال راحت در حال انجام مصاحبه بودم که اطلاع دادند باید دوباره کشتی بگیرم. همین مسئله باعث شد فشار روحی زیادی را متحمل شوم. دلیل ضعفی هم که در کشتی دوم داشتم همین مسئله بود با این وجود توانستم خودم را جمع و جور کنم و مسابقه دوم را هم با پیروزی خاتمه دادم تا حرفی باقی نمانده باشد.

 

نفراول سنگین وزن کشتی آزاد در خصوص برنامه های پیش روی خود تصریح کرد: بلافاصله پس از مسابقات انتخابی دستور تشکیل اردو داده شد و ما حتی نتوانستیم به خانه برویم فعلا در حال سپری کردن این مرحله از اردو هستیم و تمام تلاش من لین است که بتوانم میزان آمادگی بدنی و فنی خودم را ارتقا بدهم. البته پس از مسابقات انتخابی اغلب کسانی که شکست خوردند اردو را ترک کردند اما حریف مستقیم من یعنی زارع همچنان در خانه کشتی حضور دارد و من می توانم تمرینات خودم را با او انجام دهم. اگر مسابقات جهان برگزار شود و تیم اعزام شود تلاش خواهم کرد تا بهترین نمایش را از خودم برجای بگذارم و با دست پر به وطن بازگردم اگر هم برگزار نشد باید به فکر المپیک باشم و خودم را برای آن میدان به اوج آمادگی برسانم. امیدوارم بتوانم پاسخ اعتماد کادر فنی را با کسب مدال بدهم و نتیجه دلخواه بگیرم.


نویسنده: احمد دباغ