جمعه دهم فروردین ماه

درخشنده: موقعیت والیبال ایران غیر قابل تردید است

انتخاب 6-7 ایرانی در کمیته های مختلف کنفدراسیون والیبال آسیا حق ایرانیان بوده و نشان دهنده جایگاه والایی است که والیبال ما در قاره کهن دارد.

انتخاب 6-7 ایرانی در کمیته های مختلف کنفدراسیون والیبال آسیا حق ایرانیان بوده و نشان دهنده جایگاه والایی است که والیبال ما در قاره کهن دارد.

سعید درخشنده که 16 سال عضو کمیته مسابقات آسیا و فدراسیون جهانی والیبال بود در گفت و گو با البرزورزشی ضمن بیان مطلب فوق افزود: از بین همه ایرانیانی که انتخاب شدند شانس دکتر نوروزی برای گرفتن کرسی ریاست پزشکی AVC زیاد است چرا که رئیس تایلندی کمیته پزشکی بازنشسته شده است. این را هم بگویم که در کنار موفقیتهایی که به تازگی به دست آورده ایم دو کمیته مسابقات و داوری اهمیت بسزایی دارد که البته کمیته مسابقات همچنان مونوپول دکتر هو از کره جنوبی است. ولی فرهاد شاهمیری هنوز برای نشستن روی صندلی ریاست کمیته داوران نیازمند فرصت است ما در گذشته آقایان نعمتی، سرحدی و حاتمی را در این کمیته داشتیم اما حمایت آقایان جعفر نصیب و حبیب عبداله از بحرین و کویت از داوران عرب راه موفقیت نمایندگان ایرانی را دشوار ساخته بود.

درخشنده اضافه کرد: ما در عرصه های بین المللی استاد زنده یاد نعمتی به عنوان عضو افتخاری داوری FIVB داشتیم که مدرس دوره های داوری بین المللی هم بود ضمن اینکه طی تاریخ سی چهل ساله اخیر انتخاب یک ایرانی در کمیته مالی کنفدراسیون آسیا موقعیت خوبی است تا ما بتوانی از طریق مهدی اسلامی طلب هایی را که از فدراسیون جهانی داریم دریافت کنیم. در مجموع آنچه که با انتخاب خانم سابوو به عنوان ریاست AVC خوشحال کننده می نماید این است که دیگر دوران نفوذ عرب ها در کمیته های مختلف به ویژه کمیته داوری به حداقل می رسد. 

نویسنده: جمشید حمیدی