جمعه دهم فروردین ماه
نشست کمیته فنی کنفدراسیون فوتبال آسیا؛

تغییرات جالبی در راه است

دومين نشست اعضاى كميته فنى كنفدراسيون فوتبال آسيا در سال ٢٠٢٠ به صورت مجازى برگزار شد.

دومين نشست اعضاى كميته فنى كنفدراسيون فوتبال آسيا در سال ٢٠٢٠ به صورت مجازى برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی به نقل از سایت فدراسيون فوتبال رييس كميته فنى فدراسيون در خصوص موضوعات مطرح شده در اين نشست گفت: مباحث جلسه روز گذشته در شش بخش مختلف مطرح شده و مورد تبادل نظر قرار گرفت. اولين موضوع طرح تغيير زمان برگزارى ليگ قهرمانان باشگاههاى آسيا بود كه از طرف آقاى كوزو تاشيما رييس كميته فنى AFC پيشنهاد شد. من شخصا موافق اين طرح بودم و تاكيد كردم به نفع كشورهاى مركز و غرب است. خوشبختانه ساير اعضاى كميته فنى كنفدراسيون به جز نماينده كره جنوبى همگى موافق اين طرح بودند. با اين وجود مقرر شد كميته هاى بازاريابى و مسابقات AFC در اين مورد تصميم گيرى كنند كه در صورت موافقت تقويم ليگ قهرمانان آسيا مشابه تقويم مسابقات ليگ در اروپا و غرب آسيا خواهد بود.

 

محصص با اشاره به ساير موضوعات مطرح شده در اين نشست اظهار داشت:موضوع جايگزينى تجربه و كيفيت مربيان به جاى مدرك مربيگرى بود به اين شكل كه پيش از اين برخى مربيان بدون مدرك لازم به دليل داشتن سوابق و شرايط ويژه ازجمله سابقه ملى با استعلام از AFC در برخى موارد موفق به دريافت مجوز مى شدند و بدون مدرك مورد نظر امكان نشستن روى نيمكت را داشتند اما بر اساس تصميمات اتخاذ شده ديگر چنين امكانى وجود ندارد و فقط مدرك مربيگرى حرفه اى معيار مورد نظر AFC است. بحث ديگر تاييد پنل هاى تخصصى آموزش مربيان، گرتس روتز و جوانان بود كه از اهميت ويژه اى برخوردار است و تاكيد شد افراد متخصص در همين رده ها با داشتن تجربه كافى مى توانند در همان بخش مورد نظر فعاليت كنند.

 

رييس كميته فنى فدراسيون فوتبال اضافه كرد:اصلاح مقررات و دستورالعمل هاى فوتبال نونهالان و جوانان آسيا از ديگر موارد مطرح شده در اين جلسه بود همچنين تاييد بهبود استانداردهاى كيفيت مربيان آسيا و آخرين موضوع اهميت برنامه ريزى و تامين بودجه در حوزه جوانان و گرتس روتز  چرا كه فعاليت تاثيرگذار و مستمر در اين بخش موجب ارتقا و پيشرفت فوتبال آسيا مى شود.