پنجشنبه نهم فروردین ماه

کشتی بانوان جان دوباره می گیرد

در اوایل و میانه قرن بیستم کشتی بانوان یک شکل قرص و محکم به خود گرفت و تلاش شد تا بعنوان یک پدیده در سرگرمی مطرح شود. در آغاز این ورزش برای بانوان قدری حرکات و مسابقه ها سطح پایینی داشت و فساد زيادي را بهمراه داشت. اما اگر این سطح پائین و فساد و مسایل ديگر تابع این امر را در نظر نگیریم ميشد در بین بانوان خوب در آن مسابقه ها کسانی را یافت که در بهترین سبک خود و حرفه ای بوده اند.

پس از گذشت زمان کشتی_بانوان به دو گروه اساسی تقسیم شد گروه نخست به سمت کشتی ای رفتند که این روزها بعنوان کشتی کج آن را می شناسیم و گروه ديگر به طرف کشتی ازاد رفتند که امروز هم رقابت های آن را در دنیا شاهد هستیم.
کشتی ازاد کنونی از رقابت های المپیک قبلی بصورت کاملا حرفه ای پیگیری شد و بانوان دنیا روز به روز در این ورزش قدرتمندتر و حرفه ای تر می شوند و تلاش می کنند تا ورزش خودشان را مثل کشتی مردان به دنیا ارائه کنند همچنین کشتی بانوان در رده سنی نونهالان. نوجوانان و جوانان برگزار می شود این در رشته در خیلی از کشور ها محبوب خاصی دارد مثل آمریکا، ژاپن، کانادا،هند…….
خیلی از زنان مسلمان علاقه زیادی به این رشته داشتند متاسفانه با پوشش که کشتی بانوان داشت زنان مسلمان نمی توانستند در این کشتی مسابقات شرکت کند که با پیشنهاد ایران راه ‌اندازی كشتی زنان با پوشش مطرح شد که بانوان مسلمان بلكه به بسياری از زنان سرتاسر جهان اين امكان را خواهد داد تا با پوششی پوشيده ‌تر در اين رشته کشتی فعاليت كنند
كشتی كلاسیک بانوان يكی از رشته‌ های غيرالمپيكی ورزش كشتی است كه با درخواست فدراسيون كشتی ايران مختص بانوان محجبه طراحی شده است پوشش کامل و اسلامی کشتی کلاسیک باعث شد که رفته رفته نگاه مسلمانان به این رشته جلب شود و اولین تورنمنت بین المللی این رشته با حضور 10 تیم ایران، لبنان، ایتالیا، مصر، اوکراین، گرجستان، ارمنستان، عراق، سوریه و قرقیزستان در بیروت برگزار شد
کشتی کلاسیک اواسط سال 2017 میلادی جزء رشته های اصلی این اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت

نویسنده: مهدی دهقانی