جمعه دهم فروردین ماه

اندر حکایت انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان

در روزهای اخیر نقطه نظرهای زیادی را درباره انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال مطرح کرده ایم و اینک نامه ای از فرهاد داخم مربی بین المللی که سابقه مربیگری در رده های سنی تیم های ملی را هم دارد می خوانید.

حضور آقای کولاکوویچ از اول اشتباه بود اما می دانیم که وجود ایشان عده ای را منتفع می کرد. سرمربی قبلی حرف جدیدی برای بازیکنان حرفه ای نداشت ضمن اینکه با کوچینگ بسیار ضعیف نتایج نزولی در همه رقابت های جهانی داشته و اگر هوش و تجربه سعید معروف در مسابقه با کره جنوبی نبود، ما به المپیک هم راه پیدا نمی کردیم ولی به هر حال آقای کولاکوویچ رفته اند و باید هرچه سریعتر سرمربی جدید را انتخاب کنیم.

با توجه به نظارت متعدد کارشناسان و مربیان در روزهای اخیر، مشخص است که در 3 گروه و یا دو تیم فنی با ارتباطات و نفوذ مختلف سعی در لابی کردن گزینه مورد نظر خود هستند تا در کادرفنی هم قرار گیرند و این موضوع را همه کسانی که در بطن والیبال هستند متوجه شده اند.

به نظر من در صورتیکه بتوانیم با یک مربی طراز اول در سطح ولاسکو به توافق برسیم عالی است ولی بعید به نظر می رسد با شرایط کنونی کشور در این خصوص موفق شویم بنابراین بهتر است به گزینه های ایرانی فکر کنیم به شرطی که فدراسیون تمام قد از کادرفنی حمایت کند و آنها با اختیار تام، ولی فنی و با سیاست فعال شوند.

در همین راستا مسلما بازیکنان حرفه ای ما باید به سرمربی ایرانی خود بهره داده و همواره در همه شرایط در اختیار تیم باشند ضمن آنکه هنوز تشکیل کمیته فنی و مربیان در فدراسیون انجام نپذیرفته و حضور یک مربی با تجربه نیز بعنوان مدیرفنی بی تاثیر نخواهد بود.

فرهاد داخم (مربی بین المللی)