جمعه دهم فروردین ماه
اسکواش 5 هزار دلاری بین المللی برای بانوان؛

فقیر: اسکواش را درکشور سوریه راه اندازی می کنیم

دبیر فدراسیون اسکواش از راه اندازی این رشته در کشور سوریه توسط راکت به دستان ایرانی خبر داد. 

نایب رئیس فدراسیون اسکواش از راه اندازی این رشته در کشور سوریه توسط راکت به دستان ایرانی خبر داد.

 
بابک فقیر در گفت و گو با البرز ورزشی در خصوص برنامه هایی که فدراسیون اسکواش پیش رو دارد عنوان کرد: در حال حاضر مسابقات داخلی پدل جام ستارگان را برنامه ریزی کرده ایم که فرار بود در باشگاه شاهین برگزار شود و در انتظار تاییدیه فدراسیون پزشکی هستیم تا بتوانیم این رقابتها را برگزار کنیم ولی چون موج سوم بیماری کرونا شروع شد هنوز به ما مجوز داده نشده است. همچنین برگزاری مسابقات لیگ اسکواش را داشتیم که متاسفانه به خاطر عدم مجوز برگزار نکردیم اما به احتمال قوی استارت این مسابقات در بهمن ماه زده شود. اواخر آذرماه مجمع عمومی را در پیش داریم.

 

وی افزود: همچنین مسابقات رنکینگ دار جهانی اسکواش بانوان PSA  اسفند ماه در تهران برگزار می شود که اگرچه رقابتهای جهانی به خاطر ویروس کرونا خیلی محدود برگزار می شود در این خصوص برای ورزشکاران منتخب هدیه 5 هزار دلاری در نظر گرفته شده است البته در این خصوص با حامی مالی فدراسیون مذاکره شده که این هدیه را تقبل کند اما هزینه حضور ورزشکاران در این رقابتها بر عهده خودشان است. چهارشنبه هفته آینده با اسپانسرمان جلسه خواهیم داشت. 

 

نایب رئیس فدراسیون اسکواش در ادامه تصریح کرد: دو مسابقه بین المللی در پیش داریم که یکی از آنها مسابقات بین المللی بیرجند جونیور و این مسابقات در سطح آسیایی برگزار می شود. از 25 تا 29 بهمن ماه در چهار رده سنی برای بانوان و آقایان برگزار خواهد شد. 

 

وی ادامه داد: رقابتهای قهرمانی آسیا هنوز تاریخ مشخصی برای آن تعیین نشده است ولی این مسابقات در هنگ کنگ برگزار می شود و اردوی تدارکاتی تیم ملی هم نخواهیم داشت و اگر هم برنامه ای داشته باشیم با تعداد محدودی از ورزشکاران به اردو دعوت می شوند البته به صورت وبینار در حال انجام تمریناتشان هستند و ویدئوی فعالیت هایشان را برای مربی تیم ملی می فرستند.

 

فقیر در خصوص برنامه های فدراسیون اسکواش که هم اکنون آنلاین برگزار می شود خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های خاصی که هم اکنون در پیش داریم دوره آموزشی در فضای مجازی بین 1 تا 3 دقیقه به صورت باز برگزار می شود و بر اساس آن امتیاز دهی صورت می گیرد و هر ماه یک بار انجام می شود همچنین دوره های عملی را در حد توانمان آموزش می دهیم. مجامع استانی استانهای کردستان، قم، لرستان و تهران هم برگزار شد و دوره مسابقات مجازی را هم مهرماه به پایان رساندیم.

 

وی در مورد اعزام های تیم ملی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اعزام نداریم و باید ببینیم که شرایط کی مساعد می شود. یک سفر به سوریه هم داریم زیرا ورزشکاران رشته اسکواش سوریه درخواست کرده اند که این رشته را در آنجا راه اندازی کنیم و باید از وزارت ورزش در این خصوص درخواست داده شود ما دو نفر از کارشناس های این رشته را معرفی کرده ایم که فکر می کنم اواخر دی یا آذر ماه این اتفاق بیفتد.

 

 نایب رئیس فدراسیون اسکواش در مورد اینکه جایگاهی که برای اردو ورزشکاران اسکواش در نظر گرفته اند؛ یاد آور شد: خوابگاه تیم مردان در باشگاه اسکواش است ولی برای بانوان در آکادمی باید خوابگاه گرفته شود و مانند سالهای گذشته نیست که نفرات زیادی دعوت شوند نهایتاسه نفر به اردو ها دعوت خواهند شد زیرا به خاطر ویروس کرونا نمی توانیم ریسک کنیم.  


گفت و گو: الهه طائمه