جمعه دهم فروردین ماه
ایستگاه دهم لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور؛

نبرد دیدنی هفته را شهداب برد، فولاد سپاهان به صدر رسید

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با انجام 18 مسابقه در تهران هفته های هشتم تا دهم را پشت سر گذاشت و به تعطیلی 14 روزه دیگری رفت.

لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با انجام 18 مسابقه در تهران هفته های هشتم تا دهم را پشت سر گذاشت و به تعطیلی 14 روزه دیگری رفت.

حداقل پنج دیدار از شش مسابقه روز گذشته تماشایی و قابل تعمق بوده اند که گل سر سبد این پیکارها نبرد شهداب یزد با سایپا بود که دو ساعت و بیست دقیقه به درازا کشید و با اینکه نارنجی پوشان با یکه تازی امین اسماعیل نژاد غیر قابل مهار می نمودند سرویس های تاکتیکی شهدابی ها قدرتی زن های سایپا را از کار انداخت تا در نهایت با قدرت نمایی میکائیل تاجر – بهنام حاجی پور – سلیم چپرلی و بازی گردانی تماشایی مهدی مهدوی یزدی ها تلخی دو شکست مقابل سیرجان و سپاهان را به دست فراموشی بسپارند.آنها طی سه هفته اخیر بازی های سنگینی را پست سر گذاشته بودند.


از پیکارهای دیدنی هفته مصاف هورسان رامسر و شهرداری قزوین بود که 5 ست طول کشید و در نهایت رامسری ها پیروز این ماراتن شدند. در تیم هورسان برونو تیاگو بازیکن برزیلی و فرهاد نظری افشار بازیکنانی تعیین کننده بودند. کم تجربگی باعث شده بود که قزوینی ها قدر پوان های حساس را ندانند.

 

پیش از این بازی داوود شکیبا پاسور قزوینی تیم هورسان دسته گلی را تقدیم پیشکسوت نامی والیبال قزوین و کشور علی موذن کرد.


نبرد مازنی های قدیم را تیم لبنیات هراز آمل با اقتدار از شهرداری گنبد برد و با نمایش حمزه زرینی، شهروز همایون فرمنش و رضا قراء- توپ گیری رافع طبری لیبروی جوان و بازی سازی علی رمضانی به سه امتیاز شیرین دست پیدا کرد. غیبت عبدالرضا علیزاده در این تیم خیلی حس نشد.

شهرداری ورامین سه بر یک خاتم اردکان را شکست داد در این بازی ورامینی ها در توپ گیری و حملات سرعتی نمایش دلپذیری داشتند در تیم ورامین حسین ولایی با کسب 18 امتیاز قدرت خود را به لطف پرش عالی و ضربات دست تماشایی نشان داد و مهرداد بابائی نیز با کسب 17 امتیاز در قطر سرعتی درخشید.

فولاد مبارکه سپاهان سه بر صفر پیکان را شکست داد. علی مباشری و علی اصغر مجرد باز هم بهترین های این تیم بودند در نبود میرزا جانپور که آشیل پایش را جراحی کرد و باید شش ماهی از صحنه دور باشد محمود رسولی و کیاوش حیدری در قطر پاس این تیم خوب ظاهر شدند اما پیکان را چه می شود؟ دقیقا نمی دانیم .. یکی از اطرافیان خودرو سازان معقتد است که برخی از بازیکنان این تیم دل به بازی نمی دهند در صورتی که پیکان برند بین المللی والیبال ایران است و سرانجام شهرداری ارومیه که موفق شد در چهار ست بر تیم راهیاب ملل چیره شود. در  تیم شهرداری ارومیه میثم صالحی مثل همیشه عالی بود و پوریا یلی که کم کم به قالب اصلی خود بر می گردد 25 امتیاز گرفت این در حالی بود که در تیم راهیاب که فقط یک ست طی سه هفته اخیر کسب کرده است کاریل داداش آده بازیکن ارومیه ای این تیم 22 امتیاز گرفت تا همچنان ثابت کند که سرشار از استعداد است.


ترین های هفته:
پاسورها: مهدی مهدوی – علی رمضانی – داوود شکیبا
سرعتی ها: علی اصغر مجرد- مهرداد بابایی- علیرضا عبدالهی
قدرتی ها: بهنام حاجی پور- برونوتیاگو- حمزه زرینی
قطر پاسور: میکائیل تاجر- پوریا یلی- رضا قراء
بازیکن هفته: مهدی مهدوی
پدیده هفته: علیرضا عبدالهی- رافع طبری
مربی هفته: محمد عمده غیاثی با تقدیر از عارف باقرزاده 
چهره هفته: اکبر ولایی
جلوه هفته: تقدیر داوود شکیبا از استاد علی موذن
امتیاز آورترین بازیکن: امین اسماعیل نژاد با 26 امتیاز
داور هفته: فرهاد شاهمیری(داور اول)- اسماعیل رزقی (داور دوم)
تیم هفته: شهداب یزد


نویسنده: جمشید حمیدی