پنجشنبه نهم فروردین ماه
نگاهی به دیدار تدارکاتی تیم ملی در بوسنی؛

ضرورت محک جدی یوزهای ایرانی

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار دوستانه با گل های کاوه رضایی و مهدی قائدی به پیروزی رسید تیم ایران بعد از شکست ازبکستان در دومین دیدار تدارکاتی خود تیم اروپایی بوسنی را شکست داد و نتیجه خوبی گرفت.


تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار دوستانه با گل های کاوه رضایی و مهدی قائدی به پیروزی رسید تیم ایران بعد از شکست ازبکستان در دومین دیدار تدارکاتی خود تیم اروپایی بوسنی را شکست داد و نتیجه خوبی گرفت.


 تیم ملی بوسنی یکی از تیم های خوب آسیا محسوب می شود که با هدایت دوشان بایوویچ 71 ساله که سابقه هدایت تیمهایی مانند المپیا کوس و ستاره سرخ بلگراد را دارد تیم ملی بوسنی را هدایت کرد.
مربی کهنه کار بوسنیایی باتوجه به اینکه تاثیرگذارترین بازیکن خود ادین ژوکوو دو بازیکن دیگر که به کرونا مبتلا شده بودند را در اختیار نداشت لذا به نفراتی که قبلا در تیم ملی بوسنی فرصت بازی نداشتند بازی داد تا محک بخورند.


تیم ملی ایران در حالی به دیدار بوسنی رفت که بازیکنانی چون سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند ، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و چنی تن از بازیکنان لژیونر را برای این مسابقه دعوت نکرده بودند. تیم ملی ایران در این دیدار تقریبا به شیوه دفاعی بازی کرد و باید گفت اسکوچیچ مقابل تیم بوسنی با همان شیوه کیروش بازی کرد.


تیم ملی در یک سوم زمین خود به دفاع پرداخت و با پرس حریف فضا را به بازیکنان بوسنی نداد و در ضد حملات موفق شد دو گل به بوسنی بزند و به لحاظ نتیجه خوب عمل کند.


اسکوچیچ در این بازی تقریبا از تمام بازیکنان بازی گرفت که این امر باتوجه به زمان کمی که در اختیار دارد شاید اشتباه باشد چرا که تیم ملی مقابل بحرین و عراق به بازی هجومی و برد احتیاج دارد تا از گروه خود صعود کند. عدم دعوت از بازیکنان لژیونر برای این بازی و تعویض های زیاد مانع شکل گیری ترکیب اصلی تیم ملی می شود این در حالی است که با وجود بیماری کرونا احتمالا بازی های تیم ملی در کشور ما بدون تماشاگر و شاید هم در کشوری ثالث به صورت متمرکز برگزار شود و این امر باعث می شود رقبای اصلی ایران بدون استرس بازی کنند ای کاش آقای اسکوچیچ به جای گرفتن نتیجه با ترکیب اصلی خود تهاجمی بازی می کرد البته نباید از انصاف گذشت که بازیکنان تیم ملی در بوسنی خوب دویدند و خوب دفاع کردند و فضا به حریف ندادند .


یوزهای ایرانی برای صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2020 کار سختی در پیش دارند و باید به مصاف تیم های هنگ کنگ، کامبوج، بحرین و عراق بروند. حال آنکه در مسیر جام جهانی قطر تاکنون تیم ایران از چهار بازی خود دو پیروزی و دو شکست به دست آورده است و با 6 امتیاز یک بازی کمتر نسبت به دیگر تیم ها در مکان سوم گروه C قرار دارد.


نویسنده حبیب رحیمی