پنجشنبه نهم فروردین ماه

ماری ، قهرمان المپیک پکن ، پس از ۳ سال به والیبال بانوان برزیل بازگشت

در حال حاضر در مسابقات قهرمانی لیگ برتر زنان برزیل  ۱۲ تیم حضور دارند که تیم فلومیننس Fluminense یکی از آنها است. چند روز پیش این تیم اعلام کرد خانم Marianne Steinbrecher مارینه اشتاین برچر ملقب به ماری " Mari "  قهرمان المپیک را استخدام می کند.

در حال حاضر در مسابقات قهرمانی لیگ برتر زنان برزیل  ۱۲ تیم حضور دارند که تیم فلومیننس Fluminense یکی از آنها است. چند روز پیش این تیم اعلام کرد خانم Marianne Steinbrecher مارینه اشتاین برچر ملقب به ماری " Mari "  قهرمان المپیک را استخدام می کند.

ماری ، تا همین اواخر در والیبال ساحلی بازی می کرد ، در ۳۷ سالگی به والیبال سالنی بازگشت.این بازیکن برزیلی ، قهرمان المپیک ۲۰۰۸ پکن ،درست در سالروز تولد خود در بازیهای المپیک چین با تیم ملی والیبال بانوان برزیل به مدال طلا دست یافت .

 

"ماری  " با پیوستن به این تیم  می خواهد باشگاه فلومیننس را تقویت و در مسابقات سوپرلیگ ۲۰۲۰/۲۱ از رنگ پیراهن آن دفاع نماید. ماری در مورد پیوستن به تیم جدید می گوید : "من قبلاً چند بار با فلومیننس مذاکره داشته ام و خوشحالم که این بار، مذاکره جواب داد. من باشگاه و هیلمر (دیاس)سرمربی را خیلی دوست دارم.معتقدم ما می توانیم در سوپرلیگ شگفتی ساز باشیم. درلیست اسامی بازیکنان تیم ترکیب خوبی از بازیکنان جوان وباتجربه دیده می شود که می تواند نسخه خوبی برای موفقیت باشد."

 

این مهاجم کناری آخرین بار در فصل ۲۰۱۶/۱۷ با  تیم سسی وولی بائورو Sesi Vôlei Bauru بازی کرد.در آن فصل او با مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد که منجر به پایان کار وی شد. در والیبال ساحلی ،خانم ماری با یکی دیگر از دارندگان مدال طلای المپیک پکن  بنام پائولا پکنو  Paula Pequeno متولد ۱۹۸۲ ، همکاری کرد.اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ، این دو فقط دو بازی رسمی انجام دادند.(باتوجه به سن این دو بازیکن ۳۷ و ۳۸ سال بنظر می رسد بازیکنان تیم ملی ملی والیبال کشورمان از جمله سعید معروف ، شهرام محمودی ،شبنم علیخانی، مهسا کدخدا، مهسا صابری ،شکوفه صفری،عادل غلامی و... چند سال دیگر هم می توانند در میادین ورزشی به بازی والیبال ادامه دهند.فقط اگر حب وبغض ها این مجال را بدهد!)

 

در والیبال سالنی ، به غیر از مدال طلای المپیک پکن ، ماری برنده بازی های پان آمریکن ۲۰۱۱ و برنده چهار دوره  جایزه بزرگ جهانی بانوان ۲۰۰۴ ،۲۰۰۸،۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ شد.(لیگ جهانی والیبال مردان هم ردیف جایزه بزرگ جهانی والیبال بانوان است).اودر سطح باشگاهی هم فاتح چهار دوره قهرمانی برزیل شد.

 

ماری ، می تواند به عنوان یک مهاجم کناری و یا پشت خط زن بازی کند ، آخرین بار به طور حرفه ای در فصل باشگاهی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ بازی کرد ،هنگامی که او پیراهن تیم Sesi Volei Bauru در برزیل را به تن کرد ، درمسابقات سوپرلیگ پنجم و در مسابقات پائولیستا سوم شد.زندگی حرفه ای ماری در تیم ملی برزیل داستانی طولانی دارد.به سال  ۲۰۰۴ برمی گردد که وی برای اولین بار در بازی های المپیک بعنوان  نماینده کشوربرزیل ظاهرشد و تا سال ۲۰۱۲ ادامه داشت. او  برزیل را در مسابقات گراند پری( جایزه بزرگ جهانی والیبال بانوان ) را در سالهای ۲۰۰۴ ، ۲۰۰۶، ۲۰۰۸ و۲۰۰۹ به چهار پیروزی رساند . بار اول برزیل ۳ بر ۱ ایتالیا را، بار دوم برزیل ۳ بر ۱ روسیه را ، سال  ۲۰۰۸ تیم برزیل  ۳ بر صفر  تیم ژاپن را و در سال ۲۰۰۹  در فینال ۳ بر ۱ تیم ژاپن را شکست داد.او در سال ۲۰۰۸ به عنوان باارزش ترین بازیکن مسابقات انتخاب شد. دو سال قبل از آن ، در مسابقات جهانی والیبال FIVB یک مدال نقره کسب کرد.

مترجم: رحیم رحیم زاده