جمعه دهم فروردین ماه
شکست خانگی سنگین کلمبیا مقابل اروگوئه؛

کی‌روش در شب گلزنی سوارز و کاوانی بهت زده شد

استادیوم متروپولیتانوی شهر بارانکیلا میزبان یکی از بازی های ملی حساس بود که در نهایت با شکست تیم میزبان، کلمبیا خاتمه یافت.

استادیوم متروپولیتانوی شهر بارانکیلا میزبان یکی از بازی های ملی حساس بود که در نهایت با شکست تیم میزبان، کلمبیا خاتمه یافت.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، پس از تساوی ارزشمند مقابل شیلی، شاگردان کارلوس کی‌روش در دیداری خانگی به مصاف اروگوئه رفتند و فرصت این را داشتند تا با غلبه بر شاگردان اسکار تابارز، خود را در بین سه تیم بالای جدول با 7 امتیاز از 3 بازی، تثبیت کنند. کارلوس کی‌روش در این دیدار تیمش را با حضور ستارگانی چون داوید اسپینا، یری مینا، خامس رودریگز، خوان کوادرادو و... به زمین فرستاد و در آن سو ادینسون کاوانی، لوییز سوارز، خوزه خیمینز، مارتین کاسرس، دیه گو گودین، لوکاس تریرا و... آماده درخشش برابر زردپوشان کلمبیا بودند.

 

از همان ابتدا اروگوئه نمایش بهتری را ارائه کرد و در دقیقه 5 ارسال ناندز در محوطه جریمه به ادینسون کاوانی رسید و او با ضربه به جهت مخالف، دروازه داوید اسپینا را در میان غفلت عجیب مدافعان کلمبیا گشود تا سفید و آسمانی پوشان خیلی زود از حریف خود پیش بیفتند. در ادامه نیمه اول شاگردان کی‌روش برای گلزنی تلاش کردند اما موقعیت ها اغلب برای اروگوئه بود. در دقیقه 32 کی‌روش با تعویضی زودهنگام ویلمار باریوس هافبک دفاعی تیمش را از زمین خارج کرد تا نارضایتی از نمایش کلمبیا را نشان دهد.

 
چند دقیقه پس از آغاز نیمه دوم، بنتاکور در محوطه جریمه کلمبیا سرنگون شد و در حالی که سرمربی تیم میزبان به شدت به تصمیم داور اعتراض داشت اما او نقطه پنالتی را نشان داد تا اینبار لوییز سوارز دیگر مهاجم مطرح اروگوئه فرصت گلزنی را پیدا کند. او ضربه را به سمت راست دروازه اسپینا زد تا در خلاف جهت، موفق به گلزنی شود.

در ادامه بازی کلمبیا مالک توپ و میدان بود اما تیم تابارز موقعیت های خطرناک تری را به دست می‌آورد و سرانجام این بار نونز با شوتی استثنایی از پشت محوطه جریمه برای سومین بار دروازه کلمبیا را فرو ریخت تا پیروزی اروگوئه در دقیقه 73 مسجل شود. آخرین لحظات بازی با برخورد یری مینا و بنتاکور در میانه میدان همراه شد تا فرناندو راپالینی برای دومین بار به این مدافع بلند قامت کارت زرد بدهد تا وی با کارت قرمز، از زمین بیرون برود.

 لوییز سوارز با به ثمر رساندن گل در این دیدار، به دومین بازیکن تاریخ اروگوئه تبدیل شد که در 4 مقدماتی جام جهانی گلزنی می‌کند.

 

سرانجام این دیدار حساس با پیروزی سه گله اروگوئه همراه شد تا تیم کارلوس کی‌روش به رتبه ششم جدول ده تیمی مقدماتی جام جهانی 2022 سقوط کند. اگر در دیدار شیلی - پرو که از ساعت 2:30 آغاز شده، یکی از دو تیم با اختلاف بیش از یک گل برنده شود، کلمبیا تا رتبه هفتم پایین می‌رود.

 بازی بعدی کلمبیا برابر اکوادور و چهار روز بعد خواهد بود. آن ها پس از این بازی تا پایان دور رفت، به ترتیب مقابل برزیل، پاراگوئه، پرو، آرژانتین و بولیوی قرار خواهند گرفت که چهار بازی خارج از خانه خواهد بود.

نویسنده: رضا صادق زاده