پنجشنبه نهم فروردین ماه
زشت و زیبای لیگ برتر والیبال؛

بوقچی اجاره ای..؟!

روابط عمومی ها پیشانی هر تشکیلاتی هستند و اشخاصی که مسئولیت آن را برعهده می گیرند باید پل ارتباطی رسانه ها با مسوولان مربوطه باشند تا سیمای مطلوبی از مدیریت بخش را به تصویر بکشند.

روابط عمومی ها پیشانی هر تشکیلاتی هستند و اشخاصی که مسئولیت آن را برعهده می گیرند باید پل ارتباطی رسانه ها با مسوولان مربوطه باشند تا سیمای مطلوبی از مدیریت بخش را به تصویر بکشند.

 این مساله مورد تاکید هر مدیر موفقی است اما در والیبال از روزی که پای آدمهای غیر والیبالی به قضیه باز شده است جز نارضایتی تراشی و هتک حرمت چیزی به چشم نیامده است که نمونه بارز این ادعا نوشته ها و مستنداتی است که رسانه های رسمی و خبرگزاری های معتبر  درباره ناکار آمدی روابط عمومی این رشته به تحریر در آورده اند، سوای برخوردی که روز جمعه با کارشناسان و مربیان والیبال شده یک روز جلوتر نیز با برخی از خبرنگاران نیز رفتار خوبی نداشته اند.


اما در این بین روابط عمومی این تشکیلات به جای اصلاح رفتار خود سعی در فرافکنی کرده و با تحریک یک همکار تازه کار رسانه ای و غیر مرتبط با والیبال یک طرفه پیشکسوتان را به حاشیه سازی متهم کرده اند. اینکه بخواهند بوقچی اجاره ای داشته باشند حرجی نیست؛ اما در رسانه های والیبال علی رغم اختلاف نظرها و تضاد دیدگاه هایی که همیشه وجود داشته هیچگاه خبرنگار و رسانه ای برای خوشایند یک روابط عمومی هم صنفان خود را به باد انتقاد نگرفته است. البته انتقاد به جای خود، حق همه است اما حرمت شکنی جای بحث بسیار دارد. روابط عمومی که در هفته های اخیر از روابط عمومی تکنفره هیات والیبال تهران در جهت انعکاس اخبار و رویدادهای لیگ به شدت عقب افتاده و به شدت مورد انتقاد خبرنگاران رسانه ها قرار گرفته است تلاش کرد که به جای تفاهم و حل سوء تفاهم به وجود آمده صورت مساله را پاک کند.


این واحد در حالی از حفظ فاصله اجتماعی و پروتکل بهداشتی در سالن فدراسیون سخن گفته که بازیکنان تیم ها، مربیان، توپ جمع کن و داوران و منشی های مسابقات ساندویچ وار کنار همدیگر قرار گرفته بودندو آنجا اصلا بحث کرونا مهم نبوده است. مهم تحقیر بخشی از جامعه والیبال بود قبول ندارید عکس ها را ارائه بدهیم. 

این قصه ادامه دارد..

نویسنده: جمشید حمیدی