پنجشنبه سی ام فروردین ماه

نصیرزاده: حضور کشتی گیران سرشناس خارجی بازار لیگ را گرم می کند

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: مسابقات لیگ جهانی که کنسل شد همه چی مثل دور رفت هماهنگ است ما از قبل برنامه را به باشگاه ها ابلاغ کرده بودیم پیش بینی می کردیم که مسابقات قهرمانی جهان برگزار نشود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی گفت: مسابقات لیگ جهانی که کنسل شد همه چی مثل دور رفت هماهنگ است ما از قبل برنامه را به باشگاه ها ابلاغ کرده بودیم پیش بینی می کردیم که مسابقات قهرمانی جهان برگزار نشود.

وی افزود: به این خاطر برنامه را به باشگاه های کشور ابلاغ کردیم و اکثرا در جریان بودند از 29 آذرماه تیم های کشتی الف فرنگی مقرر شده که در خانه کشتی شهید آدین حضور بیابند با انجام تست کرونا به خانه کشتی می آیند و قرنطینه می شوند و اول آذر ماه تست غربالگری از آنها گرفته خواهد شد و کسانی که تست شان منفی باشد قرنطینه می شوند کشتی فرنگی در دو گروه برگزار می شود و گروه ب هم  در روزهای دوم و سوم آذرماه در استادیوم 12 هزار نفری استادیوم آزادی بدون تماشاگر به صورت متمرکز رقابتها برگزار خواهد شد در این رقابتها پروتکل های بهداشتی بصورت جدی رعایت خواهد شد .
ملک محمدی افزود: مسابقات کشتی رشته آزاد در گروه الف از هفته دوم آغاز می شود و 7 آذرماه وزن کشی خواهیم داشت و 8-9 آذرماه رقابتها آغاز خواهد شد. و گروه ب همین رشته 12 آذرماه وزن کشی دارند و 13 و 14 همین ماه مسابقات برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در مورد تیم فرش ایران افزود: تیم فرش کشتی ایارن در گروه الف رشته آزاد فعالیت دارد و دو قرارداد با کشتی روس به نام های عبدالرشید سعدالله‌اف و آرسن هاروتونیان در وزن 97 کیلوگرم قرارداد بسته است سعدالله‌یف در پیکارهای قهرمانی روسیه با شکست همه حریفان عنوان نخست وزن ۹۷ کیلوگرم را کسب کرد و نفر سوم دنیا است. تجربه قبلی این کشتی گیران هم موجب شده که بدانند چگونه باید برخورد داشته باشند 5 به 2 هم به رشید صدرالهی در انتخابی تیم روسیه باخت .

وی خاطر نشان کرد: تیم های داخلی از جمله تیم استقلال و شهدای زنجان و دانشگاه آزاد که قرار است با آنها به رقابت بپردازند و کشتی های برون مرزی جذاب و دیدنی دارند چون اردوی انتخابی تیم ملی هم برگزار شد و از آمادگی نسبی خوبی برخوردارند کیفیت فنی رقابتها بیشتر می شود و دیدارها نزدیک می شود و رقابت نزدیک در همه گروه ها وجود دارد اگرچه در گروه ب رشته آزاد خیلی سخت است تا جایی که نمی توانیم بگوییم کدام از تیم برگزیده می شود. از طرفی هم بین پاس ساری در گروه کشتی آزاد گروه ب هیات کشتی قائم شهر یک رقابت میلیمتری است برای اینکه بتوانند به جمع چهار تیم برتر دست پیدا کنند. به نظر می رسد که هر چه به دور برگشت رقابتها نزدیک می شویم جذاب و دیدنی می شود.

رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: تنها پیشنهادی که برای تیم ها دارم از همه آنها تشکر می کنم در این شرایط و روزهای سخت کرونایی هزینه می کنند هیچ زمانی در این برهه در شبکه ورزش 6 ساعت کشتی پخش نمی شد ولی این بار خیلی به ما کمک می کند از همه سرپرست ها هم خواهش می کنم که به ما را یاری بدهند ما دوست داریم که همه داخل سالن مسابقات بیایند اما قوانین و مقررات از اهمیت بالایی برخوردار است و برای سلامتی ورزشکاران و کشتی گیران به ما اجازه نمی دهند که سخت گیری نکنیم و کسی را به سالن راه بدهیم 

وی یاد آور شد: همچنین دو تیم صبای نور کردستان ، تیم سینا صنعت دو کشتی گیر خارجی قرارداد بسته اند و همه قهرمان جوانان اروپا و آسیا هستند که بازار لیگ را داغ خواهندکرد.