جمعه دهم فروردین ماه
زشت و زیبای لیگ والیبال؛

این چپ دست های درخشان

همیشه تلاش کرده ایم از زیبایی های والیبال بنویسیم و برعکس افرادی که دور خود تار خود بزرگ بینی تنیده اند واقعیتها را بپذیریم و بر این باور باشیم که ما برای وصل کردن آمده ایم.

همیشه تلاش کرده ایم از زیبایی های والیبال بنویسیم و برعکس افرادی که دور خود تار خود بزرگ بینی تنیده اند واقعیتها را بپذیریم و بر این باور باشیم که ما برای وصل کردن آمده ایم.


بنابراین امروز درباره یک واقعیت شیرین که در لیگ امسال خودنمایی کرده است می نویسیم و آن حضور جوانانی است که در سایه همین لیگ پر حرف و حدیث خودنمایی کرده اند طول تاریخ سی ساله این مسابقات هرگز این همه بازیکن خوش قد و قواره و بالای 2 متر نداشته ایم. 5 بازیکن چپ دست در قطر پاسور با سنین به نسبت ایده آل امتیازی بزرگ برای مسابقات سراسری ما است.


امین اسماعیل نژاد در تیم سایپا بازیکنی زورمند و بسیار خوش پرش که با تغییر سبک بدن پاس های با ارتفاع کمتر واقعا کم نظیر است او همشهری وحید صادقی بازیکن سابق تیم ملی است که از شهر والیبال خیز ملکان آمده است جایی که در دهه 60 یک چپ دست با قدرت به نام ارسلان درگاهی را داشت. از سویی دیگر صابر کاظمی چپ دست فروزان تیم فولاد سیرجان ایرانیان نیز رشد فزاینده ای داشته است او را باید یکه تاز این روزهای قطر پاس های تیمهای شرکت کننده دانست مزیت صابر سرویس عالی و دفاع روی تور مستحکم تر است.


صابر کاظمی با اصلاح شیوه دورخیز برای زدن ضربات پشت خط یک سوم دروازه تیم ملی را به روی خود می گشاید از قطر پاسورهای چپ دست دیگر محمود رسولی است که هم تجربه بازی در لیگ کشور قطر را دارد وی مراتب ترقی را پله به پله طی می کند اما باید بداند که برای عبور از رقبا نیازمند تلاش و آمادگی بیشتر است.


از جوان اول تیم راهیاب ملل هم بنویسیم کاریل داداش آده که با بیست سال سن از سه بازیکن یاد شده جوان تر است کاریل امسال در هر مسابقه ای که ظاهر شد بالای 20 امتیاز گرفت وی از محصولات مزرعه پربار والیبال ارومیه است که باید طرف توجه فراوان فدراسیون والیبال و مربیان تیم ملی باشد امثال کاریل در هر کشوری که باشند معطوف به بیشترین توجهات در جهت سرمایه گزاری می شوند.


سوای این مهاجمان چپ دست که امتیازات بزرگی چون قد بلند، سنین زیر 22 سال و ضربات با دست چپ دارند یکی دو جوان نیز در تیمهای خاتم اردکان و هورسان رامسر می درخشند آنها چپ دست نیستند اما آینده نشان خواهد داد که مهدی رضایی و علی فضلی ارزش سرمایه گذاری دارند.


این قصه ادامه دارد..


نویسنده: جمشید حمیدی