جمعه دهم فروردین ماه

اسپانیا در لیگ ملت های اروپا متوقف شد

شب پرهیجان لیگ ملت‌های اروپا پرتغال برابر فرانسه شکست خورد و در نهایت با توقف اسپانیا مقابل سوئیس به پایان رسید.

شب پرهیجان لیگ ملت‌های اروپا پرتغال برابر فرانسه شکست خورد و در نهایت با توقف اسپانیا مقابل سوئیس به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی؛ سری رقابت های لیگ ملت‌های اروپا چهار بازی هیجان انگیز برگزار شد که در آنها، آلمان با نتیجه 3-1 اوکراین را شکست داد، پرتغال در خانه 1-0 مغلوب فرانسه شد، سوئد با نتیجه 2-1 از سد کرواسی گذشت و در نهایت اسپانیا در شبی که سرخیو راموس دو ضربه پنالتی خراب کرد، مقابل سوئیس به تساوی 1-1 رضایت داد.

 

ژرمن‌ها که میزبان اوکراین بودند، ابتدا از حریف عقب افتادند اما گل های لروی سانه و تیمو ورنر (دو گل)، یک پیروزی دلچسب را برای شاگردان یواخیم لوو رقم زد.

در دقیقه 11 بود که اوکراین با گل رومن یارمچوک پیش افتاد. روی یک حمله پرتعداد بود که توپ با تلاش الکساندر زوبکوف به یارمچوک رسید و او هم با یک شوت محکم، توپ را به طاق دروازه میزبان کوبید.
اما آلمانی‌ها خیلی زود به گل تساوی رسیدند. در دقیقه 23 بود که روی یک ضدحمله سریع، لئون گروتسکا با یک پاس خوب سانه را راهی دروازه کرد و او هم با شوتی دقیق، توپ را به گوشه دروازه اوکراین فرستاد.

برتری میزبان بعد از این گل ادامه پیدا کرد و 10 دقیقه بعد این تیم به گل سوم رسید. روی یک حرکت تیمی بود که باز هم گروتسکا در نقش گلساز ظاهر شد و ارسال او به دهانه دروازه را ورنر با ضربه سر تبدیل به گل کرد.

نیمه اول با برتری 2-1 آلمان به پایان رسید اما در نیمه دوم، ورنر توانست اختلاف را به دو گل افزایش بدهد. در دقیقه 64 بود که روی حرکت خوبی که گوندوگان آغاز کرده بود، گینتر با یک پاس در عرض، ورنر را در موقعیت گلزنی قرار داد و او هم با ضربه ای مطمئن، کار را تمام کرد.

در ادامه هر دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی داشتند؛ از جمله موقعیتی که اوکراینی‌ها به تیر دروازه کوبیدند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با نتیجه 3-1 به سود آلمان به پایان رسید.
 

اما پرتغال که میزبان فرانسه بود، نمایش خوبی نداشت و در نهایت با یک گل مغلوب شد. بعد از اینکه روی پاتریسیو در نیمه اول دو موقعیت خوب را از بازیکنان فرانسه گرفت، سرانجام در دقیقه 56 انگولو کانته توانست قفل دروازه میزبان را باز کند. روی یک حرکت از سمت چپ بود که ضربه محکم آدریان رابیو با دفع ناقص پاتریسیو روبرو شد و توپ برگشتی را کانته تبدیل به گل کرد.

پرتغالی ها می توانستند خیلی زود کار را به تساوی بکشند اما ضربه فونته به تیر دروازه برخورد کرد و دروازه فرانسه باز نشد. در نهایت بازی با همین یک گل به پایان رسید.

در دیگر دیدار این گروه هم سوئد موفق شد با نتیجه 2-1 کرواسی را شکست بدهد. کولوسفسکی (36) و دانیلسون (2+45) سوئد را پیش انداختند و گل به خودی دانیلسون در دقیقه 82 نتوانست مانع از شکست نایب قهرمان جهان شود.

 دیدار پرماجرای سوئیس و اسپانیا هم با نتیجه 1-1 به پایان رسید. ابتدا این تیم میزبان بود که در دقیقه 25 با گل رمو فرویلر پیش افتاد. فرار بریل امبولو از سمت راست و ارسال او، با ضربه پای چپ تماشایی فرویلر تبدیل به گل اول بازی شد.

نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید و در ابتدای نیمه دوم چیزی نمانده بود که سوئیس به گل دوم برسد اما سرخیو راموس توپ را از روی خط دروازه برگشت داد تا اختلاف به دو گل افزایش پیدا نکند.

در دقیقه 57 توپ با ضربه سر راموس به دست رودریگز، مدافع سوئیس برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد.خود راموس پشت توپ قرار گرفت اما ضربه او را یان زومر مهار کرد.

تلاش اسپانیایی ها ادامه پیدا کرد تا اینکه در دقیقه 79 این تیم صاحب یک ضربه پنالتی دیگر شد. خطای نیکو الوِدی روی موراتا باعث شد تا تا داور بار دیگر نقطه پنالتی را نشان بدهد و مدافع سوئیس هم به دلیل دریافت کارت زرد دوم، اخراج شد.

 در حالی که به نظر می رسید همه چیز برای شکست اسپانیا فراهم است، جرارد مورنو در دقیقه 88 کار را به تساوی کشید.فرار سرخیو رگیلون از سمت چپ و ارسال او به محوطه جریمه با ضربه مورنو تبدیل به گل تساوی شد تا لاروخا از دیدار به یک امتیاز برسد.