جمعه دهم فروردین ماه

سنگ آهن بافق ؛ درخشش در اوج گمنامی

شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان ایران یادواره شهدای مدافع سلامت از روز دوشنبه 28 مهرماه 99 به میزبانی تالار هندبال شهید سپهبد قاسم سلیمانی فدراسیون هندبال در حالی آغاز شد که تدابیر شدیدبهمراه الزام تیم ها در رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستادمرکزی مقابله با کرونای کشور خودنمایی می کرد.

شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هندبال زنان ایران یادواره شهدای مدافع سلامت از روز دوشنبه 28 مهرماه 99 به میزبانی تالار هندبال شهید سپهبد قاسم سلیمانی فدراسیون هندبال در حالی آغاز شد که تدابیر شد.

 به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی؛ به همراه الزام تیم ها در  رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مرکزی مقابله با کرونای کشور  خودنمایی می کرد. هندبال جزو معدود رشته های ورزشی بود که فدراسیون‌ آن  توانست بود مجوز برگزاری رقابت‌های لیگ برتر را از ستاد ملی مقابله باکرونا کسب کند. اگر این اقدام یعنی برگزاری لیگ برتر کشور محقق نمی‌شد قطعاً زندگی عده زیادی از ورزشکاران، مربیان و سایر عوامل مرتبط با این رشته تحت‌الشعاع قرار می‌گرفت و چه بسا باعث از هم گسیختگی زندگی این عزیزان می شد، چرا که عده زیادی از شاغلان در حوزه هندبال کشور هیچ درآمدی جز این رشته ندارند و معیشت آنها ارتباط مستقیم با آغاز رقابت‌های لیگ برتر دارد.

در این بین اما لیگ برتر هندبال زنان ایران برای استان یزد در سال 99 رنگ و بوی دیگر داشت و دارای یک اتفاقا خوش یمن بود. ورود تیم سنگ آهن بافق به عرصه ی این رقابت‌ها نقطه عطفی در ورزش زنان استان یزد در سال جاری است؛ تیمی که حدود 70 درصد از شاکله آن را بازیکنان بومی اهل بافق تشکیل می‌دهند آخرین مسافری بود که شهریور ماه بر قطار لیگ 99 سوار شد. تیم سنگ آهن بافق به مربیگری ناهید غارسی سرمربی کاربلد و اسبق تیم ملی زنان ایران با عده ای جوان جویای نام با میانگین سنی 16سال (مربی تیم) پا به عرصه رقابت ها گذاشت و دررویای صدرنشینی گروه خود بود. غارسی که در کارنامه خود 13دوره حضور در لیگ برتر زنان کشور و 9 دوره قهرمانی لیگ برتر هندبال ایران را یدک می‌کشد، تیم خود را باتوجه به نبود زمان کافی برای آماده‌سازی، بدون بازی تدارکاتی روانه رقابت‌ها کرد و توانست دست به شگفتی زده و تیم تاسیسات دریایی تهران که فصل پیش مقام سوم لیگ برتر را کسب کرده بود شکست دهد. نماینده جوان استان یزد در لیگ برتر هندبال زنان به این پیروزی بسنده نکرد و دست به شگفتی دیگری زد و توانست تیم ذوب آهن اصفهان که همواره در لیگ برتر هندبال ایران حضور داشته و یکی از قدرت‌های این رشته محسوب می شود را نیز متوقف کند. آنها در بازی پایانی خود به تیم سرسختی برخوردند که در ترکیب خود از چند ملی پوش هندبال کشور بهره می‌برد. بافقی‌ها در این بازی که مقابل تیم شهید شاملی کازرون بود، آنچنان چشم نواز و تاکتیکی بازی کردند که مدعی قهرمانی این مسابقات را به شدت به زحمت انداخت و چه بسا اگر کمی شانس با آنها همراه بود می‌توانستند نماینده کازرون را نیز متوقف کنند.

دختران سنگ آهن بافق در اوج گمنامی و در حالی که هیچکس در این مسابقات برای آنها شانسی متصور نبود، به اذعان کارشناسان می توان آنهار را پدیده نوظهور لیگ 99 نامید. تیم یک دست و جوانی که هم اکنون چشم به دور برگشت دوخته و آماده یورش به سمت صدر جدول گروه دوم لیگ برتر زنان ایران است. باید منتظر نشست و دید که آیا شرایط حاکم بر دنیا از حیث ویروس کرونا و بیماری کووید 19 که کشورمان نیز متاثر از آن است اجازه هنرنمایی بیشتر به  دختران بافقی را خواهد داد یا خیر.
نویسنده: مهدی کیانی