جمعه دهم فروردین ماه
رییس هیات کشتی فارس در پاسخ به اعتراض گرایی؛

موسایی : نمی توانستیم دو مربی به تهران اعزام کنیم

به دنبال گلایه و اعتراض محمدعلی گرایی به عدم اعزام مربی وی از شیراز به تهران در خلال رقابت های انتخابی و درخواست این کشتی گیر از مربی مازندرانی جهت کوچینگ خود و متعاقب آن گلایه های پدر این قهرمان از مسئولین هیات استان محمد موسایی رییس هیات کشتی استان توضیحاتی را به خبرگزاری البرز ارائه کرد که  این توضیحات عینا در پی می آید. 

به دنبال گلایه و اعتراض محمدعلی گرایی به عدم اعزام مربی وی از شیراز به تهران در خلال رقابت های انتخابی و درخواست این کشتی گیر از مربی مازندرانی جهت کوچینگ خود و متعاقب آن گلایه های پدر این قهرمان از مسئولین هیات استان محمد موسایی رییس هیات کشتی استان توضیحاتی را به خبرگزاری البرز ارائه کرد که  این توضیحات عینا در پی می آید. 

طی روزهای اخیر و پس از اتمام مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی و حضور دو قهرمان ارزنده استان در این رقابت ها، پدر گرامی یکی از قهرمانان اعزامی موضوعی را مطرح کردند که باعث ایجاد شبهاتی در بین اهالی کشتی و ورزش گردید. علیرغم حضور محدود اعضای این هیئت در فضای مجازی لازم دانستیم به دور از هرگونه احساسات و با حفظ احترام و شأن همه ی بزرگوارانی که نام آنها در این مطلب برده می شود جهت تنویر افکار و اذهان عمومی واقعیت مطلب را اعلام نماییم.
 همانطور که بزرگان کشتی مطلع هستند در هر مسابقه تعداد مشخص و محدودی سهمیه از طرف فدراسیون کشتی برای حضور مربیان هر استان در نظر گرفته می شود که در مسابقات انتخابی به دلیل حضور دو کشتی گیر از استان، تنها یک سهمیه جهت حضور مربی از طرف فدراسیون اختصاص داده ش. این امر به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا اعمال و فدراسیون با درخواست این هیئت جهت افزایش یک سهمیه مازاد برای مربیان استان موافقت نکرد.از آنحایی که دو قهرمان استان یعنی آقایان محمدعلی گرایی و میثم دلخانی هرکدام مربی اختصاصی خود را در استان داشتند پس هیئت استان به ناچار با توجه به شرایط می بایست یکی از مربیان این دو کشتی گیر را به مسابقات پیش رو اعزام می کرد. در همین راستا با توجه به اینکه جناب آقای رحیم گیوی مربی محترم آقای محمد علی گرایی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا امکان همراهی با ایشان را نداشت لذا با توجه به شرایط به وجود آمده برای آقای رحیم گیوی، آقای نظام حسینی مربی آقای میثم دلخانی به این مسابقات اعزام گردید. طبیعتاً انتظار می رفت هر مربی به این مسابقات اعزام می شد به عنوان مربی استان به هنگام مسابقه هر دو عزیز قهرمان را هدایت می کرد ولی با توجه به مخالفت  محمدعلی گرایی مبنی بر حضور مربی اعزامی استان در هنگام کشتی ایشان ، بنا به درخواست شخصی  محمد علی گرایی از مربی استانی دیگر او جهت حضور در کنار تشک مسابقه قرار گرفت. 
این اتفاقات در حالی صورت گرفت که پدر گرامی آقای محمد علی گرایی اصرار به اعزام مربی همراه پسرشان یعنی آقای رحیم گیوی را داشتند.  با توجه به این شرایط این هیئت با تمام احترام به قابلیت‌های فنی و اخلاقی و تشکر از حمایت های همیشگی و همه جانبه مربی مورد نظر پدر آقای محمدعلی گرایی تصمیم به اعزام آقای نظام حسینی به این رقابت‌ها گرفت. لذا با توجه به این مهم که پاسداری از حقوق در چارچوب قانون تک‌تک مربیان فعال و زحمتکش استان که از بسیاری از لحظات زندگی شخصی خود جهت پیشرفت کشتی و کشتی‌گیران چشم‌پوشی می‌کنند وظیفه‌ی هیئت کشتی استان است، قضاوت فنی، شرافتمندانه و صادقانه را به بزرگان و عاشقان واقعی کشتی بسپارد.
شایان ذکر است که این هیئت به دور از حاشیه ها و بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده با توجه به محدودیت ها و شرایط خاص اقتصادی همچون گذشته به حمایت همه جانبه از قهرمانان و افتخارآفرینان خود ادامه خواهد داد.  باشد که دست در دست هم بستری امن و بدون حاشیه برای کسب افتخارات در میادین بین‌المللی برای همه ی قهرمانان استان به خصوص آقایان محمدعلی گرایی و میثم دلخانی در مسابقات پیش رو فراهم کنیم.


گفت و گو: احمد دباغ