پنجشنبه نهم فروردین ماه

محمدیان: برند مازندران کشتی است

رئیس هیأت کشتی مازندران گفت: کشتی بعنوان برند استان مازندران محسوب می شود.

 رئیس هیأت کشتی مازندران گفت: کشتی بعنوان برند استان مازندران محسوب می شود.


عسکری محمدیان رئیس هیأت کشتی استان مازندران  در مورد سفر رئیس فدراسیون به این استان گفت: به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت از جمله شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی، سفر آقای دبیر یک روزه انجام شد اما با اینکه مدت زمان این سفر کم بود ثمرات خوبی داشت چراکه در جلسه ای که با حسین زادگان استاندار داشتیم تمام فرماندارها هم حضور داشتند و تصمیمات خوبی به جهت حمایت از کشتی در تمامی استان مازندران گرفته شد و قرار شد همه ی مسئولین ذیربط پای کار بیایند چراکه کشتی ورزش اول کشورمان است.


وی ادامه داد: بعنوان مثال یکی از ثمرات این جلسات این بود که من که دیروز در گلوگاه برای معارفه رئیس هیأت این شهرستان رفته بودنم هم شهردار و هم فرماندار و هم جمعی از خیرین و پیشکسوتان کشتی گلوگاه حضور داشتند و این نشان می دهد حضور رئیس فدراسیون کشتی در مازندران ره آورد خوبی داشته است.


محمدیان در مورد دیدار با استاندار تصریح کرد: آقای حسین زادگان استاندار ورزش دوست مازندران قبول کردند که کمک حال خوبی برای هیأت و کشتی مازندران باشند  و از فرمانداران خواست در مراسم معارفه روسای هیأت کشتی شهرستان ها حضور داشته باشند و به کشتی شهر خود کمک کنند.


رئیس هیأت کشتی مازندران در مورد اظهار نظر رئیس فدراسیون کشتی مبنی بر اینکه مازندران نگین کشتی ایران است اظهار داشت: همانطور که مازندران جنگل و دریا دارد و این یک برند برای استان ما محسوب می شودف کشتی نیز برای مازندران یک برند محسوب می شود و کشتی ما در کل کشور نیز برند محسوب می شود ولی ما نباید ما فقط به این اکتفا کنیم که این پتانسیل را در گذشته داشتیم و الان هم داریم. اگر به همین داشته های خود بسنده کنیم و رو به جلو حرکت نکنیم مانند برخی از استان های کشور که در گذشته صاحب کشتی بودند و در حال حاضر افول کرده اند خواهیم شد.


محمدیان در مورد جلسه ی رئیس فدراسیون با روسای هیأت های کشتی شهرستان های مازندران و مربیان سازنده گفت: به دلیل اینکه سفر رئیس فدراسیون در مدت زمان کمی انجام شد، از روسای هیأت های کشتی شهرستان های مازندران خواستیم تا در مرکز استان حضور یابند و نشست صمیمانه ای با حدود 90 درصد از روسای هیأت برگزار شد که در این جلسه مشکلات، کم و کاستی ها، پیشنهادات و نقطه نظرات خود را به صورت مستقیم به سمع رئیس فدراسیون کشتی رساندند.


وی ادامه داد: جلسه ی بسیار خوب دیگری نیز برای مربیان سازنده که سال ها برای کشتی مازندران زحمت کشیده اند و جزء پیشکسوتان کشتی ما محسوب می شوند و شاگردان خوبی را در سطح المپیک، جهان و آسیا تحویل داده اند برگزار شد و آن ها نیز به صورت رو در رو با مسائل و مشکلات خود را با رئیس فدراسیون کشتی درمیان گذاشتند ضمن اینکه نشستی هم با پیشکسوتان استان در همین راستا برگزار شد.


رئیس هیأت کشتی استان مازندران با اشاره به اینکه شرایط کشوربه دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و همچنین رقابت های انتخابی و ضیغ وقت از دلایل حضور نیافتن رئیس فدراسیون در شهرهای دیگر مازندران بود تصریح کرد: اگر شرایط ویروس کرونا بهبود پیدا کنند حتما رئیس فدراسیون دوباره به مازندران خواهند آمد و در شهرهای استان حضور یافته تا مسئولان و پیشکسوتان کشتی نقطه نظرات خود را با ایشان درمیان بگذارند، اما در حال حاضر بنده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در تمامی شهرها حضور خواهم یافت و اگر کم و کاستی، ضعف و قوتی باشد را به اطلاع رئیس فدراسیون می رسانم.


دارنده 2 مدال نقره المپیک و مدال نقره جهان که سابقه مربیگری و مدیریت در کشتی را دارد، در مورد اینکه حضور رئیس فدراسیون کشتی را در استان ها چگونه می بیند اظهار داشت: آقای دبیر خود از قهرمانان جهان و المپیک و از مدیران قوی هستند، اما اینکه می بینم که پای صحبت روسای هیأت ها  پیشکسوتان، مربیان، و دست اندرکاران کشتی می نشینند و آن ها نیز نقاط ضعف و قوت را به صورت رودرو به ایشان می گویند مایه دلگرمی است و حضور ایشان در استان مازندران نیز مایه دلگرمی ما بود و امیدوارم که اینکار که بازهم ادامه داشته باشد چراکه سال های سال است که سنگینی ورزش کشور به دوش کشتی مازندران است و احساس می کنم که جا دارد ایشان برای کشتی مازندران یک مقدار بیشتر وقت بگذارد.


وی در مورد شرایط کشتی مازندران و توجه به رشته فرنگی در این استان گفت: الان مشکل کرونا دامن گیر ما شده اما ما در کشتی فرنگی سال های گذشته در چالوس و نوشهر فرنگی کاران خوبی مانند حسن رنگرز و رضا سیم داشتیم و الان هم در آمل قاسم رضایی بعنوان قهرمان المپیک و دارنده چندین مدال جهان، علی ارسلان، هادی ساروی را داریم و همانطور که برای کشتی آزاد برنامه داریم و در آن موفق هستیم در فرنگی هم برنامه هایی داریم که موفقیت های بیشتری در آینده نه چندان دور برای کشورمان داشته باشیم.


محمدیان در مورد اعضای هیأت رئیسه کشتی استان تصریح کرد: سعی کردیم از افراد قوی برای هیأت رئیسه دعوت کنیم و هم اکنون شمس الدین حسینی وزیر اسبق امور اقتصاد و دارایی و نماینده محترم نوشهر و ساری که خود کشتی گیر بوده اند و سردار مرتضی میرزایی رئیس نیروی انتظامی استان که از کشتی گیران خطه لرستان است اما در حال حاضر ما میزبان ایشان هستیم، حضور دارند و قول های خوبی برای کمک به کشتی استان داده اند.


وی ادامه داد: هیأت رئیسه ما با توجه به ظرفیت هایی که در مورد رایزنی ها دارند کمک خواهند کرد که هم در سطح استان و هم در سطح کشور بتوانیم حامیان مالی خوبی را برای کشتی استان جذب کنیم.


وی در مورد رابطه هیأت کشتی استان با فدراسیون کشتی اظهار داشت: با آمدن آقای دبیر کشتی مازندران قطارش در حرکت بود اما سرعت حرکتش بیشتر خواهد شد ایشان که خود قهرمانان جهان و المپیک است در استانداری گفت مازندران نگین کشتی دنیا است و رئیس فدراسیون استرس کشتی مازندران را دارد و یک حساب جداگانه برای کشتی مازندران باز کرده است.


محمدیان در پایان خاطرنشان کرد: پیشکسوتان و بزرگان کشتی مازندران دست های بنده بعنوان کوچکتر  کشتی استان بگیرند و یک مقدار به ما زمان برای کار کردن بدهند تا در آینده کشتی مازندران را به آن چیزی که شایسته آن است برسانیم.