پنجشنبه نهم فروردین ماه
سلسله مراتب مربیگری تیم ملی از نگاه نائب رئیس؛

شجاعی: دختران ما در بسکتبال ساحلی آسیا شرکت می کنند

نائب رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: انتخاب مربیان تیم ملی سلسله مراتبی دارد و هر بازیکنی که بازنشسته شده بدون طی کردن این مراحل انتخاب نخواهد شد.

نائب رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: انتخاب مربیان تیم ملی سلسله مراتبی دارد و هر بازیکنی که بازنشسته شده بدون طی کردن این مراحل انتخاب نخواهد شد.


فریده شجاعی در گفت و گو با  البرزورزشی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که ارزیابی شما از تیم های لیگ بسکتبال داشته اید چطور بوده است؛ اظهار کرد: لیگ بسکتبال بانوان از دو هفته گذشته آغاز شد و امسال 13 تیم در لیگ برتر حضور داشتند که در دو گروه A  و B فعالیت داشتند و مسابقات به این صورت برگزار شد که یک هفته در میان گروه ها به رقابت می پردازند البته گروه A چون شامل 7 تیم است فکر می کنم که یک بازی بیشتر داشته باشد.

وی افزود: بازیکنان تیم ملی بسکتبال در داخل تیم های داخلی تقسیم شده بودند و رقابتهای هفته اول برگزار شد ، مسابقات این هفته هم تا اواخر هفته برگزار می شود. زیرا هنوز هیچ مصوبه ای مبنی بر تعطیلی مسابقات اعلام نشده است تیمها هم از شهرستان به تهران می آیند به این خاطر تا آخر هفته رقابتهای لیگ در هفته دوم انجام خواهد شد.
شجاعی در ادامه اضافه کرد: البته هفته نخست مسابقات لیگ دو تیم بازیکن هایشان مبتلا به کرونا شده بودند که بر اساس مصوبه ای که اعلام شده بود هر کدام از این تیم ها 5 بازیکن کرونایی داشته باشند بدون باخت فنی مسابقاتشان لغو شود و باخت فنی نخواهند خورد به این خاطر تیم پاز تهران و سینام مشهد رقابتهایشان لغو شد.
وی در مورد وضعیت بازی ها افزود: بازی های خوبی بود این هفته رقابتهای گروه A را داریم و فردا تیم های شهرستانی وارد تهران می شوند.

نائب رئیس بانوان بسکتبال در خصوص مسابقات برون مرزی و تورنمت هایی که بانوان بسکتبالیست در پیش دارند خاطر نشان کرد: برای اعزام به مسابقات برنامه ریزی ها صورت گرفته است اما همه چیز بستگی به وضعیت بیماری کرونا دارد از فرودین ماه سال آینده مسابقات بسکتبال ساحلی تیم های 3 به3 را در چین خواهیم داشت و ادیبهشت ماه سال آینده هم برای کسب سهمیه به رقابت می پردازیم که این مسابقات یا در مجارستان و یا در اتریش برگزار خواهد شد.

وی در مورد وضعیت تیم ملی بسکتبال ایران در تورنونمت های جهانی برای کسب سهمیه خاطر نشان کرد: برای حضور در بازی های المپیک 8 بازی پیش رو داریم که 4 تیم باید کسب سهمیه کنند و از بین 8 تیم ما ششم شدیم که 4 تیمی که کسب سهمیه کردند رنکینگ جهانی خوبی داشتندو در حال حاضر 20 کشور مدعی هستند که از بین این ها 2 تیم اعزام می شوند و البته یک دوره مسابقات مجزا خواهیم داشت که یک تیم اعزام می شود.

شجاعی در مورد اینکه بعضی از بازیکنان بسکتبال که از تیم خداحافظی می کنند آیا برای استفاده در کادر فنی فدراسیون از آنها دعوت به عمل می آید تصریح کرد: کادر فنی هم دارای مراحل قانونی خودش است و تا یک بازیکن مربیگری نکرده باشدنمی تواند وارد ارتقا پیدا کند به همین خاطر باید ابتدا در تیم های باشگاهی مربیگری انجام دهد و اکنون شایسته متشرعی از تیم ملی 5 نفره بسکتبال به مربیگری تیم نفت آبادان رسیده است و نیکا بیک لی از تیم ملی 3 به 3 سرمربی تیم باشگاهی مهرام شده است.
وی در پایان افزود: اگر این طور که برنامه ریزی کرده ایم پیش برویم در مسابقات برون مرزی موفق خواهیم بود.

گفت و گو: الهه طائمه