پنجشنبه نهم فروردین ماه
فتحی تمام اطلاعات را داشت اما..

خلیل زاده: وزیر خواهان بازگشت ماچونی بود

رییس هیات‌مدیره استقلال می‌گوید، مدیرعامل سابق این باشگاه در ایتالیا با آندره‌آ استراماچونی دیدار نکرد. او همچنین گفت که سعادتمند مدارکی از باشگاه را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

رییس هیات‌مدیره استقلال می‌گوید، مدیرعامل سابق این باشگاه در ایتالیا با آندره‌آ استراماچونی دیدار نکرد. او همچنین گفت که سعادتمند مدارکی از باشگاه را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

اسماعیل خلیل‌زاده، رییس هیات‌مدیره باشگاه استقلال در برنامه “فوتبال برتر” شبکه سه سیما، درباره پرونده آندره‌آ استراماچونی اظهار کرد: کل مبلغی که استقلال محکوم به پرداخت آن شده، ۱.۳ میلیون یورو است و بین ۲ تا ۳ میلیون نیست. وقتی آقای استراماچونی از ایران رفت، ۲۰۰ هزار یورو دریافتی داشت. بعد از آن من ۱۰۰ هزار یوروی دیگر به حسابش واریز کردم اما چون حسابش بسته بود، به حسابش ننشست. بعد از آن هم که از ایران رفت. کل مبلغ قرارداد او به همراه دستیارانش برای دو سال ۱.۵ میلیون یور بود. در قرارداد آمده بود چه ما فسخ کنیم چه او، ما باید ۲۰ درصد جریمه بدهیم. در این بین خیلی مدارک رد و بدل شد که ما به آن‌ها استناد نکردیم. در ۲۸۰ صفحه دادخواستش، ۱.۶ میلیون یورو خواسته است، چون پولش را سر وقت ندادیم. ما سندی داریم که دستخط خودش است. او نوشته است “یک سال قرارداد من را کسر کنید و سه ماه حقوق معوقه من را پرداخت کنید.” این رقم کلا می‌شود ۱۵۰ هزار یورو.

او ادامه داد: آقای فتحی تمام این اطلاعات را داشت اما کسی از من چیزی نخواست. نه آقای فتحی و نه آقای سعادتمند. من زمانی فهمیدم که دفاعیه ارسال شده بود.

رییس هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره سفر سعادتمند، مدیرعامل پیشین این باشگاه به ایتالیا هم توضیح داد: اصلا قرار بر این نبود که ایشان برود با آقای استراماچونی قرارداد ببندد. گفت، می‌خواهد با او مذاکره کند تا استراماچونی شکایت نکند و از مبلغ درخواستش کم کند. تا آنجایی که من می‌دانم در ایتالیا هیچ‌گونه دیداری بین سعادتمند و استراماچونی انجام نشد. حتی آقای وزیر هم نمی‌دانست سعادتمند به ایتالیا رفته بود. آقای وزیر به ولله یک‌ماه من را تحت فشار گذاشته بود و تا ساعت چهار – پنج صبح به من پیام میداد که استراماچونی برگردد. اگر می‌خواست برگردد همان موقع برمی‌گشت.

خلیل‌زاده درباره خاتمه پرونده وینفرد شفر هم توضیح داد: شفر درباره ساشا، پسرش گروکشی می‌کرد. در انتهای مدیرعاملی آقای فتحی به همراه همدیگر، دفاع خوبی کردیم. اعتقاد ما این بود که ما در دعوا با ساشا برنده می‌شویم. باید به شما بگویم که ما ۳۱ هزار دلار به شفر اضافه پرداخت کردیم. از آن‌ها خواستیم که این مبلغ را برگردانند. وکیلش به ما گفته، ما از شما در CAS شکایت کرده‌ایم و در آن برنده می‌شویم و این قسط اولش می‌شود.

خلیل‌زاده ادعا کرد که سعادتمند در زمان مدیریتش اسنادی از باشگاه استقلال را در اختیار رسانه‌ها گذاشته تا به زعم خودش حواس هواداران را پرت کند. خلیل‌زاده برای اثبات ادعای خود صدای سعادتمند را در برنامه پخش کرد. البته مدیرعامل استقلال زیر بار این حرف نرفت و آن را تکذیب کرد.

سعادتمند درباره سفرش به ایتالیا توضیح داد: من، هم استراماچونی را دیدم و هم فدریکو پاستورلو را دیدم. بر اساس مصوبه هیات‌مدیره به این سفر رفتم و همه مکاتبات را انجام دادم. من با استراماچونی تمام کرده بودم. او با ۱.۷ میلیون یورو به ایران می‌آمد. برخی فشار آوردند که او برنگردد. قرارداد او اصلا فسخ نشده بود. با یک الحاقیه می‌توانست به ایران برگردد.

خلیل‌زاده درباره وضعیت رشید مظاهری هم گفت: او فردا قراردادش را ثبت می‌کند. من از آقای مددی پرسیدم، که او گفت، رای به نفع مظاهری صادر شده است. همچنین قرارداد محمد نادری هم فردا ثبت می‌شود. بعد از این‌که نادری به استقلال آمد با آقای سمیعی، مدیرعامل پرسپولیس جلسه ای گذاشتیم و توافق کردیم که از همدیگر بازیکنی نگیریم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا مهدی قائدی فروخته می‌شود یا خیر؟ که اظهار کرد: آقای سعادتمند با یک باشگاه قطری در این مورد مذاکره کرده بود اما الان تصمیم گرفته‌ایم که این بازیکن را نفروشیم.

رییس هیات‌مدیره باشگاه استقلال درباره انتخاب مدیرعامل هم عنوان کرد: ظرف ۱۵ روز دیگر وضعیت مدیرعامل باشگاه هم مشخص می‌شود.