پنجشنبه نهم فروردین ماه
نیم نگاه..

سعادتمند آماج حملات چند جانبه/ تاریخ قضاوت خواهد کرد

واقعا در باشگاه استقلال چه می گذرد باشگاهی که میلیون ها نفر هوادار و طرفدرا دارد و حامیانی بسیار و مدیرانی چون پرویز خسروانی اما این روزها درگیر جنگ زرگری افرادی شده که آمده اند بر گرده نام و اعتبار استقلال بنشینند و برای خود نام و آوازه ای بهم بزنند.

واقعا در باشگاه استقلال چه می گذرد باشگاهی که میلیون ها نفر هوادار و طرفدرا دارد و حامیانی بسیار و مدیرانی چون پرویز خسروانی اما این روزها درگیر جنگ زرگری افرادی شده که آمده اند بر گرده نام و اعتبار استقلال بنشینند و برای خود نام و آوازه ای بهم بزنند.

دیشب که صحبتهای خلیل زاده را شنیده ایم متوجه شدیم که چقدر فرافکنی جای واقعیت ها را گرفته است و طفلکی احمد سعادتمند که خالصانه آمده و مرعوب سناریوهای از پیش نوشته شده برخی از دایه های مهربان تر از مادر شده است ما که فکر می کنیم که این مدیر بی ادعای ورزش از چند جهت مورد حملات غافلگیرانه قرار گرفته بود البته گذشت روزگار و آینده ثابت خواهد کرد که خلیل زاده ها خادم بودند یا سعادتمندها که از بازی های پشت پرده بی خبر مانده بودند به بخش هایی از دفاعیه سعادتمند در قبال انتقادات بی رحمانه مدعیان جدید استقلال توجه کنید متاسفیم که در این حوزه نیز دوغ و دوشاب یکی شده است.  
 سعادتمند گفت: من هم قرض گرفتم و هم درآمد داشتم. از کارگزار ۱۰ میلیارد پول بلاعوض گرفتم. این آقایان هیات مدیره چرا درآمدزایی نکردند؟ آن‌ها چرا طرح اقتصادی نیاوردند؟ آقای رئیس هیات مدیره! شما یک هزار تومانی هم به باشگاه کمک نکردید. شما باشگاه را از سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان بدهکار کردید. دوستان ما کارگزاری را به باشگاه آوردند که در یک سال هیچ پولی به باشگاه نداد و باشگاه را بدهکار کرد. کارگزاری که ما آوردیم، برای آن ترک تشریفات گرفتیم و ضمانت‌نامه بانکی از آن‌ها دریافت کردیم و ظرف ۲۰ روز از آن کارگزار ۱۰ میلیارد پول دریافت کردیم و با آن پول، مطالبات میلیچ، دیاباته و بازیکنان استقلال را پرداخت کردیم. بعد از یک ماه این کارگزار به ما پولی نداد و من نامه فسخ این کارگزار را ارسال کردم. ما به خاطر همین با دو کارگزار دیگر مذاکره کردیم. کارگزار اول همراه اول بود که ۱۱۰ میلیارد تومان پول می‌داد.

در قراردادی که با استراماچونی داشتیم، باید ۲۰ درصد قرارداد دو ساله را به ایشان پرداخت کنیم و طی هفت روز باید این مبلغ باید پرداخت شود باشگاه هم نسبت به آن اعتراضی ندارد. این مساله در بند قرارداد ایشان وجود دارد. اگر این سند و این بند وجود نداشت که آقای استراماچونی به فیفا شکایت نمی‌کرد. 
آقای مجیدی و دوستانشان، سناریویی برای برکناری من داشتند. انگار من باید به تراکتور در فینال جام حذفی گل می‌زدم. وقتی تیم در عرض ۳۰ دقیقه ۳ گل می‌خورد، من جام حذفی را به خاطر سفر ایتالیا به باد دادم؟

مدیرعامل به جای بازیکن گل بزند؟!

آقای مجیدی قرارداد داشت و ما او را عزل نکرده بودیم. ما برای تخفیف با استراماچونی مذاکره کرده بودیم اما او شرایط تخفیف را تنها در صورت بازگشت به استقلال امکان‌پذیر دانست. ما هم گفتیم فرهاد مجیدی اگر در داربی و در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق باشد، رای دادگاه را می‌پذیریم و شرمنده شما می‌شویم. در غیر این صورت شما یکی از گزینه‌های ما برای سرمربی‌گری استقلال هستید. این را باید بگویم که مربی اجازه دخالت در کار مدیریت را ندارد. آقای مجیدی باید کار خودش را انجام می‌داد. من قبل از بازی با پرسپولیس به ایران آمدم و با او صحبت کردم و گفتم که داستان از این قرار است. آقای مجیدی و دوستانشان، سناریویی برای برکناری من داشتند. مگر او در روزهای اول یک بیانیه علیه من منتشر نکرد؟ من هم می‌توانستم همان روز اول ایشان را عزل کنم اما این کار را نکردم. انگار من باید به تراکتور در فینال جام حذفی گل می‌زدم. وقتی تیم در عرض ۳۰ دقیقه ۳ گل می‌خورد، من جام حذفی را به خاطر سفر ایتالیا به باد دادم؟


آپشن‌هایی که من در قرارداد گذاشتم،‌ کاملا طبیعی بود. آقایان بررسی کنند در سال‌های گذشته برای هر گل ۱۰ هزار دلار آپشن می‌گذاشتند. بالاخره بعد از هر قهرمانی بازیکن پاداش می‌گیرد و در همه تیم‌ها این مساله وجود دارد. دوستان به قراردادهای نجومی که خودشان بسته‌اند رجوع کنند. مالک شهرخودرو گفته بود که باشگاه استقلال مردامند را با ۱۲ میلیارد تومان پول گرفته است. این برایم جای تعجب بود. ما یک و نیم میلیارد تومان برای رضایت‌نامه ایشان به شهرخودرو پرداخت کردیم. قراردادی که ما با خودش بسته‌ایم به ۳.۵ میلیارد تومان هم نمی‌رسد. واقعا نمی‌دانم این ۱۲ میلیارد از کجا آمده است. 
این یک نمایش است که می‌خواهند بگویند قراردادها رقمش زیاد است و ما باید آن را کم کنیم. خواهش من این است دوستان درباره قرارداد نادری توضیح بدهند. هر قراردادی را که می‌گویند نجومی است، کنار قرارداد نادری بگذارند. بالاترین قراردادی که من منعقد کردم، ۵.۵ میلیارد تومان بوده است و آن هم برای بازیکن ملی پوش در نظر گرفته شده است. قرار است برای نادری ۲۰۰ هزار دلار به باشگاه بلژیکی پرداخت شود که نزدیک ۶ میلیارد تومان می‌شود. قرار است این پول را خود نادری بدهد؟

سعادتمند در پایان به ایسنا گفت: واقعا باید به محمد نادری درود فرستاد و مجمسه‌اش را در میدان انقلاب تهران نصب کرد. اگر واقعا اینطوری باشد و بازیکن یک سال در یک تیم حضور داشته باشد در حالی که ممکن است مصدوم شود و رباط صلیبی پاره کند و ۶ میلیارد هم از جیب خودش بدهد، واقعا اتفاق بسیار جالبی است. ما قبل از انقلاب هم چنین بازیکنی نداشتیم و اگر این روند وجود داشته باشد، برویم چند بازیکن دیگر مثل نادری بگیریم و تیم را رایگان ببندیم.


نویسنده: رضا اسماعیلی