پنجشنبه نهم فروردین ماه
تشکر و قدردانی برای چه!

رئیس هیات مازندران یا وکیل مدافع فدراسیون کشتی؟

بدنبال واخواهی و اعتراضات شدید جمع کثیری از دلسوختگان کشتی مازندران از سفر تشریفاتی چند ساعته رئیس فدراسیون به شهرستان ساری که کوچکترین بازده ای برای کشتی این دیار نداشت، عسکری محمدیان طی مصاحبه ای با روابط عمومی فدراسیون کشتی از رفتارهای علیرضا دبیر قدردانی و تشکر کرد

بدنبال واخواهی و اعتراضات شدید جمع کثیری از دلسوختگان کشتی مازندران از سفر تشریفاتی چند ساعته رئیس فدراسیون به شهرستان ساری که کوچکترین بازده ای برای کشتی این دیار نداشت، عسکری محمدیان طی مصاحبه ای با روابط عمومی فدراسیون کشتی از رفتارهای علیرضا دبیر قدردانی و تشکر کرد.

محمدیان بجای اینکه مدعی العموم کشتی مازندران باشد در این مصاحبه وکیل مدافع رئیس فدراسیون شد. وی از دیدار علیرضا دبیر با شهردار ساری و فرمانداران بعنوان خدمتی عظیم به کشتی استان یاد کرد. چنین که پیداست ایشان فراموش کرد که تنها پس از چند ساعت ملاقات رئیس فدراسیون و اعضای هیات کشتی با شهردار ساری، بلافاصله شهردار ساری به جرم .... بازداشت شده و از کار برکنار شد.


ظاهرا رئیس هیات کشتی مازندران بر این مورد نیز مسبوق نیست که فرمانداران هیچگونه سرفصل اعتباری بمنظور اختصاص کمک به ورزش ندارند اما با توجه به تعریف و تمجید هایی که عسکری محمدیان در مصاحبه خود پیرامون حمایت فرمانداران از کشتی مازندران کرد، قطعا تمامی مشکلات مالی هیات کشتی استان مرتفع شده و کشتی مازندران چشم انتظار حضور اسپانسر و کمک های غیره نیست.

اما در مورد جلساتی که در محل دفتر هیات برگزار شد خوب است به رئیس هیات کشتی یادآوری کنیم در خصوص دیدار پیشکسوتان و مربیان هم هیچ یک از مربیان بزرگ، سازنده و خوشنام که اکنون منتقد فعالیت ها و شرایط کنونی کشتی استان است، اذن حضور در این جلسه را نداشته اند تا بتوانند حرف حساب جامعه کشتی را به گوش دبیر برسانند.

رئیس هیات کشتی استان در توجیه سفر چند ساعته دبیر به مازندران شرایط کرونایی را بیان کرد در حالی که وی یکهفته بعد و با توجه به تشدید محدودیت ها از سوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا ۲ روز در استان زنجان حضور یافت. ای کاش رئیس هیات کشتی استان چشمان خود را بروی واقعیت های موجود در تفاوت ما بین سفر علیرضا دبیر به مازندران و دیگر استان ها نمی بست تا بر تعداد منتقدین خود نیفزاید.


رئیس فدراسیون کشتی در این سفر نیم روزه خود نهایت بی احترامی را به جامعه کشتی استان روا داشت. کشتی مازندران چنین رفتار سخیفی را در هیچ دوره به خود ندید و محمدیان بعنوان متولی کشتی می بایست پاسخگوی خانواده بزرگ کشتی که اعتبار و جایگاه آن برای همه ارزشمند بوده، باشد.

در پایان شایسته است یادی کنیم از رشادت، شجاعت و دفاع قاطعانه روسای ادوار گذشته کشتی مازندران منجمله اصغر ثمربخش، نقی کلانتری و زنده یاد علی اعظم مهدی پور در مبارزه با زیاده خواهی و نامهربانی روسای فدراسیون و امروز فقط آه و افسوس فراوان برایمان باقی مانده که کشتی مازندران چه گوهرهایی ناب و مدیران مقتدری را جهت مشاوره در کنار خود ندارد.

مازندران- جواد رستمیان