پنجشنبه نهم فروردین ماه

عطاالهی؛ چرا استعفا داده ام؟

حمید عطاالهی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری که به طور ناگهانی از سمت خود استعفا کرد. پس از گذشت دو سال سکوت خود را شکست و علت استعفای خود را بیان کرد.

او در این باره به گفت: از آنجا که فدراسیون آشنایی زیادی با قوانین بین المللی ندارد بنابراین تصمیماتی می‌گرفت که بر خلاف قوانین بود و من هم مخالف آن تصمیمات بودم. یکی از این تصمیمات که به شدت با آن مخالفت کردم، گرفتن تست سلامت بود. فدراسیون بدون اطلاع نادو و وادا، از رکابزنان تست می‌گرفت و آنها را محروم می‌کرد یا می‌بخشید. اتحادیه جهانی دوچرخه سواری هم از این موضوع مطلع شد و ایمیل هایی ارسال کردند مبنی بر اینکه چرا این کار انجام شده است و پرونده ای در این مورد انجام شد.

وی به ایسنا گفت: مورد دیگر هم استفاده از مربی محروم بود که با آن هم مخالف بودم و اتحادیه جهانی سر همین مسئله هم یک پرونده دیگر باز کرد. من نیز نتوانستم آن شرایط را تحمل کنم و نخواستم شریک تصمیمات اشتباه باشم. روزی نیست که از استعفای خودم خوشحال نباشم چون تصمیماتی که در فدراسیون گرفته می‌شود اشتباه است و من شریک آن تصمیمات نخواهم بود.

دبیر سابق فدراسیون در پاسخ به این پرسش که چرا در زمانی که استعفا داد دلیل آن را اعلام نکرد، تصریح کرد: چون ابتدا می‌خواستم با مدیران ارشد وزارت ورزش صحبت کنم و این کار را کردم. البته تنها هم نرفتم و دوستان دیگر هم بودند. می‌خواستم قدم به قدم جلو بروم و نمی‌خواستم این طور برداشت شود که چون استعفا دادم می‌خواهم خودم را در رسانه‌ها بزرگ کنم. من از سال 79 در فدراسیون فعالیت کردم و دلم برای دوچرخه سواری می سوزد.