جمعه دهم فروردین ماه
اولویت ما حفظ سلامتی ورزشکاران است؛

سهرابیان: دوره های آنلاین آموزش قایقرانی را در سطح آسیایی برگزار خواهیم کرد

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: دروه های آموزشی را در سطح آسیایی با حضور مری از کشورهای کانادا، آلمان، مجارستان و اسپانیا و... داریم و 8 مربی برای حضور در این دوره ها اعلام آمادگی کرده اند. 

رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: دروه های آموزشی را در سطح آسیایی با حضور مری از کشورهای کانادا، آلمان، مجارستان و اسپانیا و... داریم و 8 مربی برای حضور در این دوره ها اعلام آمادگی کرده اند. 


علیرضا سهرابیان در گفت و گو با خبرنگار البرزورزشی در خصوص نحوه برگزاری اردوهای تیم های ملی اظهار کرد: هنگام ورود ورزشکاران به اردو ها ابتدا تست کرونا گرفته شد. ضمن اینکه تعداد محدودی از ورزشکاران منتخب را به اردوی تدارکاتی رشته های رویینگ آقایان و بانوان، کایاک آقایان و بانوان، کانو آقایان و بانوان، پاراکانو آقایان و بانوان در تهران، بندر انزلی و بابلسر پس از انجام تست کرونا و حفظ موازین وضع شده دعوت شدند. اردوهایی که در بندر انزلی برگزار می شود هتل نیروی دریایی را گرفته ایم و هر ورزشکار به صورت مجزا در یک اتاق حضور دارد. دخترانی هم که در تهران در اردو هستند هر کدام جداگانه هستند. 

وی افزود: محل تمرین قایقرانان و سالن بدنسازی شان ضد عفونی شده است و تیم دختران به صورت جدا در اردو حضور دارند. تغذیه ورزشکاران به صورت بسته بندی به دست آنها می رسد همچنین ورزشکارانی که به منزل می روند با افرادی که در اردو هستند هیچ ارتباطی ندارند؛ تا جایی که امکان پذیر بود موازین بهداشتی را در برگزاری اردوها رعایت کردیم زیرا ما به سلامتی ورزشکارانمان علاقمند هستیم و در جهت حفظ سلامتی آنها کوتاهی نخواهیم کرد. حتی رسانه ها هم که برای مصاحبه می آیند سعی داریم که حداقل یک متر فاصله اجتماعی با ورزشکارها رعایت شود.

رئیس فدراسیون قایقرانی در ادامه ابراز کرد: اردوهای تمرینی تیم ها 21 روزه برگزار می شود و پس از آن یک هفته استراحت دارند مجدد تست کرونا گرفته می شود و وارد اردو می شوند.البته جا دارد که از فرمانداری بندر انزلی و اداره کل تربیت بدنی استان گیلان که کل تست را رایگان انجام داده اند.
وی در ادامه افزود: با فدراسیون جهانی مذاکره کرده ایم و جزو اولین فدراسیونهایی بودیم که دوره های مجازی را شروع کردیم و برنامه های مجازی مان را 10 روز دیگر شروع می کنیم. همچنین برنامه های دانش افزایی فدراسیون قایقرانی را به صورت مجازی راه اندازی کرده بودیم که نزدیک به 1700 نفر شرکت کردند در این خصوص فدراسیون جهانی از ما تشکر به عمل آورد و مدرس جهانی اش را در اختیار ما قرار داد و مربیان رشته های مختلف قایقرانی در این کلاس ها حضور دارند. مقرر شد این برنامه آموزشی را در سطح آسیایی برگزار کنیم که از کشورهای کانادا، آلمان، مجارستان و اسپانیا و... 8 مربی اعلام آمادگی کرده اند که در این کلاسهای آنلاین شرکت کردند و امیدوارم این کلاس ها را بتوانیم ادامه بدهیم و این دوره ها را به نحو احسن انجام شود و مربیان کشورهای دیگر هم شرکت کنند و رئیس فدراسیون جهانی آبهای آرام اعلام آمادگی کرده است که در این کلاس ها حضور داشته باشد.   
شهرابیان در ادامه خاطر نشان کرد: در بخش اسلالوم هم برنامه داریم که مدرسینی بیایند و آموزشها را برگزار کنیم و قصد داریم که در این مدت کلاس ها را آنلاین برگزار کنیم که وضعیت اطلاعات مربیان هم آپدیت شود. 
گفت و گو: الهه طائمه