جمعه دهم فروردین ماه

کلمبیا در دیداری سنگین به اکوادور باخت

کلمبیا در دیداری از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه سنگین ۶ بر یک به اکوادور باخت.

کلمبیا در دیداری از رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ با نتیجه سنگین ۶ بر یک به اکوادور باخت.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، هفته چهارم رقابت‌های انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۲ در قاره آمریکای جنوبی با دیداری در شهر کیتو شروع شد، دیداری که در آن کلمبیا با نتیجه سنگین ۶ بر یک مقابل میزبانش اکوادور شکست خورد.
شاگردان کارلوس کی‌روش نیمه اول غافلگیر شدند و ۴ گل از اکوادور دریافت کردند. این ۴ گل را آربولدا در دقیقه ۷، مِنا در دقیقه ۹، استرادا در دقیقه ۳۲ و آرئاگا در دقیقه ۳۹ زدند.
 در آخرین دقیقه نیمه نخست خامس از روی نقطه پنالتی یکی ازگل‌های خورده را جبران کرد. این باعث شد تا کی روش که به‌شدت از نمایش شاگردانش ناراضی بود به‌طور هم‌زمان 4 تعویض را در همان دقایق پایانی نیمه اول انجام دهد تا بتواند روند بازی را عوض کند.
 نیمه دوم در شرایطی آغاز شد که کلمبیا در پی جبران بود، اما نمایش بی‌نقص شاگردان آلفاروی آرژانتینی چنین اجازه‌ای به کلمبیا نداد و این اکوادور بود گل پنجم را هم زد. پلاتا دقیقه ۸۰ گلزنی کرد. و او سپس به خاطر شادی گلش کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد اما بااین‌حال در آغوش سرمربی‌اش قرار گرفت و درحالی‌که بازی رو به اتمام بود آربولدا تیر خلاص و ششمین گل را زد تا کلمبیا نیز امشب مثل آلمان شش‌تایی شود.
حالا کلمبیا در فاصله تنها 4 روز دوشکست سنگین را متحمل شده و این در حالی است که حاشیه‌های زیادی که پیش از این دیدار درخصوص دعوت یکی از بازیکنان کلمبیا توسط کی روش ایجادشده بود به همراه این شکست  ممکن است مسئولان فدراسیون فوتبال کلمبیا را مجبور به اتخاذ تصمیماتی کند که باعث جدایی این سرمربی 67 ساله شود.
 دریافت 9 گل و تنها یک گل زده در دو دیدار قبلی و گرفتن تنها 4 امتیاز از 4 بازی کارنامه تیمی است که پیش از این گمان می‌رفت می‌تواند صعودی راحت به رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر داشته باشد، اما روزهای سخت کی روش خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد از راه رسید و این سرمربی اگر در سِمَت خود پس ‌از این شکست سنگین ابقا شود باید طرحی نو دراندازد و اِلا هواداران تیم ملی کلمبیا به این سادگی عدم حضور در رقابت‌های جام جهانی را هضم نخواهند کرد.
امروز تیم ملی کلمبیا در شرایطی مقابل اکوادور پا به میدان گذاشت که خامس رودریگز، کواردادو، زاپاتا و دیاز چهار ستاره  بین‌المللی خود را در ترکیب خود می‌دید اما این 4 بازیکن هیچ نشانی از روزهای خوبشان به نمایش نگذاشتند و در تمام دقایق بازی تحت تأثیر بازی بسیار دیدنی اکوادوری‌ها بودند،تا شب تلخی در تاریخ فوتبال کلمبیا رقم بخورد که بدون شک مسبب آن سرمربی این تیم است و کی روش بهتر ازهر کسی می‌داند که رسانه‌های کلمبیا از همین لحظه برای او شمشیر را از رو کشیده‌اند و باید ببینیم او در پایان این بازی چه واکنشی نسبت به این شکست نشان خواهد داد.

کلمبیا با این شکست با ۴ امتیاز در رده هفتم قرار گرفت. اکوادور هم که ۹ امتیازی شد موقتاً به رده دوم رسید.