جمعه دهم فروردین ماه

رواج دروغگویی ومردم فریبی در فوتبال!!

رواج منازعات و مشاجرات مدیران غیر فوتبالی که به صراحت در رسانه ها و صدا و سیما به مرد دروغ می گویند،از نبود اخلاق و رفتار انسانی حکایت دارد و باید با آن‌مقابله جدی داشت!

رواج منازعات و مشاجرات مدیران غیر فوتبالی که به صراحت در رسانه ها و صدا و سیما به مرد دروغ می گویند،از نبود اخلاق و رفتار انسانی حکایت دارد و باید با آن‌مقابله جدی داشت!
دنیای عجیبی در فوتبال باشگاهی و مدیریت نابسامان آن حاکم شده است.همه چیز بر پایه دروغ بافی ،متهم کردن دیگری و تکذیب اظهارات یکدیگر استوار شده است.
آشکارا می گوئیم که این دغل بازیها و مردم فریبی ها و به سخره گرفتن هواداران با اصول اخلاقی و انسانی منافات دارد و با روح ورزش هم در تضاد است!
چطور می توان باور داشت، دو مسئول و مدیر باشگاهی در مقابل میلیونها بیننده، با پرخاشگری و خیالبافی یکدیگر را به باد انتقاد و دروغگویی گرفته و حرفهای متناقضی تحویل مخاطب دهند!
آنچه که این روزها در شبه مناظره خلیل زاده و سعادتمند در باره اوضاع واحوال مدیریت غلط استقلال به تصویر درآمد و دامنه آن به فضای جامعه و رسانه ها کشیده شد،نمایی کامل از بی اخلاقی و بی صداقتی  در رشته فوتبال باشگاهی را نشان داد.
اینگونه تقابل های بی ارزش در سیما و تلف کردن وقت مردم و هواداران فوتبال حقیقتا تاسف بار است.
در گذشته و در برنامه نود هم شاهد این گونه مناظره های رودررو و ملال آور بودیم.متاسفانه برنامه اخیر شبهای دوشنبه شبکه سه  هم بر خلاف وعده های داده شده در همان وادی غلط سیر می کند.
باید به خودمان تلنگر بزنیم که چرا و چگونه در برخوردهای اجتماعی، سیاسی ،فرهنگی خانوادگی و به ویژه تقابل های  ورزشی تا بدین حد از راستگویی  ودرستکاری فاصله گرفته ایم.باید به خود نهیب بزنیم و از متهم کردن و انگ زدن به یکدیگر  و صد البته از دروغ گفتن اجتناب کنیم.
مدیرانی که به وضوح دروغ می گویند و اسناد و مدارک نادرست جمع و جور  کرده و در صفحه تلویزیون اراِئه و برای چند صباح مدیریت سینه چاک می کنند ،یقین داشته  باشند، بازیکن جوان باشگاهی شان هم به همان سبک و سیاق با آنها برخورد می کند.
در این فضای ناسالم است که دلالی و حاکمیت پول  و دست به دست کردن بازیکنان به اوج می رسد.متاسفانه طیفی از مدیران باشگاهی و مربیان با کمک تعدادی از نمایندگان رسانه های زرد هم در این وادی حرکت کرده و با تاراج بیت المال و بالا بردن میزان قراردادهای بازیکنان به منافع هنگفتی می رسند.
در این گیر ودار بازنده  واقعی مردم و هواداران راستین ورزش فوتبال و علی الخصوص طرفداران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستند.آنها باید خون دل بخورند.نوجوانها و جوانهای دو آتشه و متعصب سرخابی باید ناراحتی ها را به جان بخرند،بی آنکه مدیران آنها خم به ابرو بیاورند!!
این نکته شاید غمبارترین و تاسف بارترین قسمت از مسائل جاری از مدیریت غلط در فوتبال ما است که یک جمعی با رفیق بازی  و غوغا سالاری بر فوتبال باشگاهی مسلط شده  و چوب حراج به بیت المال زده اند بی آنکه از نهادهای نظارتی واهمه ای داشته باشند،در این میان فقط  غصه  و دل آزردگی و خمودگی تحویل هواداران داده ایم که با عشق واقعی به  رنگ آبی و قرمز زندگی می کنند و...
سخن را به درازا نمی کشیم،چرا که احوال ما نیز چون هواداران  از تکرار این ناملایمات ناخوش  و ناسور است،اما لازم می دانم‌در باب داشتن صداقت و درستی در امور و وظایف محوله با حدیثی گهر بار از امام المتقین ،حضرت علی علیه السلام مطلب را کامل کنم که می فرمایند: چهار چیز است که‌به هر کس داده شود،خیر دنیا و آخرت  به او داده شده است :راستگویی،اداء دین،حلال خوری و خوش اخلاقی.


نویسنده : احمد میرزاییان