پنجشنبه نهم فروردین ماه

استایبر آلمانی کرونا را شکست داد

قهرمان آلمانی کشتی فرنگی جهان بعد از طی کردن دوران ابتلا به کرونا گفت: کرونا را برای خودم خطرناک نمی دیدم، اما الان نظرم تغییر کرده است.

قهرمان آلمانی کشتی فرنگی جهان بعد از طی کردن دوران ابتلا به کرونا گفت: کرونا را برای خودم خطرناک نمی دیدم، اما الان نظرم تغییر کرده است.


به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، فرانک استابلر، قهرمان آلمانی کشتی فرنگی که سه مدال طلای جهان را در کارنامه دارد، در ماه اکتبر به ویروس کرونا مبتلا شد. او که همچنان در ریه های خود اثرات این ویروس را احساس می کند، در مصاحبه ای درباره اتفاقات ماههای اخیر صحبت کرده است.


استابلر در بخشی از مصاحبه خود می گوید: من در روزهایی که تستم مثبت شده بود، مشکل خاصی نداشتم. بیشتر علائم سرماخوردگی داشتم و البته حس چشایی ام مختل شده بود. من فقط نگران این بودم که همسر باردار و دخترم را آلوده کنم، اما جواب تست آنها هیچگاه مبت نشد. من خودم در قرنطینه از آنها دور شدم.»


این قهرمان کشتی فرنگی جهان درباره شروع تمریناتش بعد از ابتلا به کرونا می افزاید: روی تردمیل استرس زیادی داشتم و ماسک تنفسی روی صورتم بود. ناگهان دچار درد شدیدی در ناحیه قفسه سینه شدم. ماسک را پایین کشیدم و از متخصصین تشخیص خواستم کمربندی را که در اطراف سینه ام بود، دربیاورند. عملکرد من حداقل ۲۰ درصد نسبت به گذشته کاهش یافت.»


وی در ادامه می گوید: «در حال حاضر دارویی مصرف می کنم که بیماران آسم آن را استفاده می کنند. من فعلا تمریناتم را محافظه کارانه پیش می برم. صادقانه بگویم؛ من از قبل احتیاط می کردم، خصوصاً در مورد خانواده و به خصوص مادربزرگم که با ما در مزرعه زندگی می کند، اما بیماری را برای خودم خطرناک نمی دیدم. اکنون نظرم تغییر کرده است. به خاطر همین تجربیاتم را به همه اعلام کردم.»


استابلر در بخشی دیگری از صحبت های خود درباره عدم احتمال وجود فاصله گذاری در کشتی توضیح داد و گفت: «من نمی دانم کجا آلوده شدم. من تنها ورزشکاری در تیم ملی بودم که کرونا گرفتم. ما آنجا آزمایش های زیادی انجام می دهیم. احتیاط بیشتر امکان پذیر نیست.»

نویسنده: احمد دباغ