پنجشنبه نهم فروردین ماه
تمرین دو قایقران تیم ملی در اروپا؛

اشرف: رقابتهای جهانی نوجوانان به 2 سال دیگر موکول شد

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: مسابقات جهانی نوجوانان تیم ملی نوجوانان جهان در سنگال به 2 سال دیگر موکول شد.

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: مسابقات جهانی نوجوانان تیم ملی در بخش اسلالوم به 4 سال دیگر موکول شد.

 
کتایون اشرف در گفت و گو با خبر گزاری البرزورزشی اظهار کرد: تمرینات تیم های ملی بانوان هم به همراه تیم مردان آغاز شده است اما به خاطر محدودیتهای جدید که در مورد کرونا وضع شده نمی دانم که چه اتفاقی بیفتد ولی نازنین ملایی و زینب نوروزی از زنجان، کیمیا زارعی از همدان و شکیبا وقوفی، نگار نگهدار،  پاروزنان دعوت شده  به اردوی رویینگ هستند. همچنین در رشته پارکانو شهلا بهروزی‌راد از کرمانشاه، سارا عبدالملکی از البرز، بهنوش بهروان از تهران و رویا سلطانی از زنجان در اردوی تیم ملی قایقرانی پاراکانو بانوان دعوت شده اند.
وی افزود: در اردوی تیم ملی کایاک  آبهای آرام میناعبداللهی از هرمزگان، سمن سلطانی از تهران، الناز شفیعیان، مهسا آذری و تانیا کارگرپور از گیلان به اردو دعوت شده اند و  پریسا محمدزاده، زیبا سماک‌حرفه و آتنا رئوفی از گیلان و هدیه خیرآبادی از تهران در بخش کانو کانادایی از نفرات دعوت شده به اردو هستند.

اشرف در خصوص اینکه زمان برگزاری اردوی تیم بانوان چقدر است؛ بیان کرد: اردوی اول 2 هفته است و خوابگاه ها با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در اختیار قایقرانانی قرار گرفت که به اردو دعوت شده اند سعی شده است که با حداقل نفرات منتخب اردوهای تیم ملی را در رشته های مختلف برگزار کنیم تا برای ورزشکارانمان مشکلی پیش نیاید.
وی در مورد برنامه های تیم های ملی اسلالوم ابراز کرد: با توجه به اینکه تیم های ملی اسلالوم در آبهای خروشان برگزار می شود و تیم اسلالوم برای تمرین باید داخل رودخانه زاینده رود یا کرج برای تمرینات بروند و از طرفی بیماری کرونا همه را درگیر کرده است ما به این نتیجه رسیدیم که درحال حاضر تمرینات این تیم برگزار نشود تا وضعیت کشور از نظر بیماری کرونا مشخص شود.
نایب رئیس بانوان در خصوص دعوت از آرزو حکیمی در اردوهای تیم ملی تصریح کرد:  آرزو حکیمی برای ادامه تحصیل در کانادا حضور دارد اما بر اساس ارتباطی که با وی داریم می دانم که تمریناتش را ادامه می دهد تا اگر به وی برای حضور در رقابتها احتیاج داشتیم برای تست دهی و حضور در مسابقات برون مرزی به تیم کشور بپیوندند.
وی در خصوص رکسانا رازقی که یکی از ورزشکاران محبوب کشور ما در رشته اسلالوم است خاطر نشان کرد: رکسانا رازقی هم برای ادامه تحصیل در فرانسه است و طی تماسی که با وی داشتم متوجه شدم که آنجا هم با قرنطینه شدید روبروست و محدودیت در فرانسه خیلی شدیدتر از ایران است ایشان لیسانس گیاه پزشکی گرفته است و کارشناسی ارشدش را در رشته محیط زیست هم اکنون ادامه می دهد.
اشرف در مورد مشکلی که بیشتر از همه در فدراسیون با آن روبرو هستند گفت: بزرگترین و بدترین مشکل ما بیماری کرونا است و با این شرایط تمام پروتکلهای بهداشتی را رعایت کرده ایم اما باز هم نگران سلامتی پاروزنان هستیم چون اولویت ما سلامت ورزشکاران است.
وی در مورد عقب افتادن اردو تیم اسلالوم و اینکه آیا رقابتی در پیش ندارند تاکید کرد: مسابقات 2022 تیم ملی نوجوانان جهان که قرار بود در سنگال برگزار شود؛ لغو شد و زمان برگزاری این رقابتها به  سال 2024 تغییر پیدا کرد به این خاطر زمان زیادی داریم و هر کدام از ورزشکاران در استان خودشان مشغول به فعالیت هستند. البته چون این تیم کم سن هستند اتفاق خاصی نخواهد افتاد.
نایب رئیس بانوان در مورد اینکه برخی از هیات های استانها مثل کردستان که فاقد قایق هستند و قرار بوده که به آنها قایق بدهند؛ افزود: استان کردستان جزو یکی از استانهایی است که فعالیت خود را تازه آغاز کرده است اما استانهایی که از قبل فعالیت داشتند قایق دارند و این مشکل هم حل کرده ایم و از داخل بدون پرداخت گمرک می توانند قایق با قیمت مناسب و کیفیت عالی تهیه کنند که در این مورد تسهیلات خوبی فراهم کرده ایم.
وی در مورد برگزاری لیگ ها عنوان کرد: قصد داشتیم که امسال لیگ ها را زود تر آغاز کنیم اما به دلیل کرونا برگزاری لیگ ها را به تعویق انداختیم و شاید تا 4 هفته آتی لیگ ها را شروع کنیم. 


گفت و گو: الهه طائمه