پنجشنبه نهم فروردین ماه
راگبی ايران جهانی شد؛

ايران به عضويت فدراسيون جهانی راگبی در آمد

چراغ سبز فدراسيون جهانی راگبی با رای اكثريت،باعث شد تا ايران در جمع اعضای فدراسيون جهانی راگبی دنيا قرار گيرد.


چراغ سبز فدراسيون جهاني راگبی با راي اكثريت،باعث شد تا ايران در جمع اعضای فدراسيون جهانی راگبی دنيا قرار گيرد.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی ،خبری از سوی فدراسيون جهاني راگبي از طريق رياست فدراسيون آسيا به ايران اعلام شد،متن اين پيام به شرح زير است؛

من افتخار می کنم اعلام کنم که فقط 2 دقیقه پیش ، شورای جهانی راگبی به اتفاق آرا پذیرش انجمن راگبی ایران و فدراسیون راگبی لائو را به عنوان اعضای کامل راگبی جهانی تصویب کرد و همچنین به اتفاق آرا راگبی نپال را به عنوان عضو همیاری جهانی راگبی پذيرفته شد ،تبريک به آسیا! "ما می توانیم بهتر اما با هم کار کنیم"

در اين خصوص رئيس انجمن راگبی ايران افزود؛تمام اين زحمات را همه  جامعه راگبی به دوش كشيدند، از مربيان تا داوران ،ورزشكاران و علاقمندان همه و همه باعث اتفاق همچين رويداد مهمی در ورزش كشور شدند.
دكتر ميرزاآقابيك بيان كرد؛ اهداف ما به عنوان يك رشته المپيكي بسيار بزرگتر از كارهايي است كه در حال حاضر با تيم كاری انجمن پيگير آن هستيم،من معتقدم ما ميتوانيم در كنار هم همچون يك خانواده متحد رشد كنيم.
رئيس انجمن راگبی ادامه داد؛ در اين مسير طولانی جناب عليپور رياست فدراسيون انجمن ها ورزشي ،وزارت ورزش و جوانان  دكتر سلطانی فر و دكتر علينژاد ، همچنين كميته ملی المپيك كه جناب دكتر صالحی اميری بصورت ويژه بسيار حمايت كردند كمال تشكر و قدردانی را دارم.
وی در پايان خاطرنشان كرد؛ راگبی ايران پس از سالها توسعه و تلاش توانست به اين مهم دست يابد و خواهشمندم از وزارت ورزش تا كميته ملی المپيك و بخصوص رسانه ها تخصصی تر و حرفه ای تر با اين رشته المپيكی برخورد نمايند.
پس از اعلام اين اتفاق مهم در ورزش راگبي كشور تمامي اعضای كشور های آسيايی به به نماينده جديد فدراسيون جهانی (ايران) تبريك فرستادند.