پنجشنبه نهم فروردین ماه
چرا دست پرسپولیسی ها در نقل و انتقالات خالی ماند؟

مدیران جدید تجدید شدند!

 مدیران تازه کار و تازه وارد پرسپولیس در گام نخست در جذب بازیکن  جدید تجدید و مشروط شدند و نشان دادند راه و رسم و آیین باشگاهداری را بلد نیستند و به اشتباه وارد این عرصه شده اند! مدیران  جوان و جدید قرمزها مانند دانش آموزی که در شب امتحان یاد درس خواندن می افتد،در روز پایانی نقل و انتقالات به فکر جذب بازیکن افتادند.

 مدیران تازه کار و تازه وارد پرسپولیس در گام نخست در جذب بازیکن  جدید تجدید و مشروط شدند و نشان دادند راه و رسم و آیین باشگاهداری را بلد نیستند و به اشتباه وارد این عرصه شده اند!
مدیران  جوان و جدید قرمزها مانند دانش آموزی که در شب امتحان یاد درس خواندن می افتد،در روز پایانی نقل و انتقالات به فکر جذب بازیکن افتادند.


آنها وقتی سرشان بی کلاه ماند و دست خالی از این بازار بازگشتند،برای جلوگیری از اعتراض دامنه دار و مطالبه جدی هواداران شان به صدور بیانیه روی آوردند تا به شکلی ظریف صورت مساله را پاک کنند!
تیمی که به فینال جام باشگاهای آسیا راه یافته و مدعی حضور در جام باشگاههای جهان هم هست ،چرا باید در دقیقه نود و چند ساعت قبل از پایان موعد نقل و انتقالات دربدر به دنبال جذب بازیکن باشد؟
شجاع خلیل زاده از یک ماه پیش از پرسپولیس جدا شد. محرومیت آل کثیر هم از قبل مشخص بود،در همین ارتباط گل محمدی و کادر فنی اسامی تعدادی از مدافعان و مهاجمان مدنظر خود را به باشگاه داده بودند تا کمبودهای خود را در دفاع و حمله بر طرف کنند.
آقایانی که تازه بر مصدر امور قرار گرفته بودند با از دست دادن فاجعه آمیز زمان ،در ساعات پایانی یادشان افتاد که باید بازیکن جذب کنند. غافل از اینکه ورود در  بازار مکاره نقل و انتقالات گرگ باران دیده می خواهد و مرد جنگی !
امروز بازیکن تازه وارد و جوان هم یاد گرفته در یک زمان چند باشگاه را سر کار بگذارد.امروز جوانها هم با هدایت دلالها و مشاورانشان به مارهای افعی می مانند تا پول میلیاردی بگیرند و برای باشگاهها شرط و شروط بگذارند!
همکاران رسانه ای که در جریان اقدامات نقل و انتقالات بودندو هر روز مقابل  ساختمان باشگاه حضور می یافتند،بخوبی در جریان بودند،که مدیران پرسپولیس در این بازار بی حساب و کتاب و با شانتاژ دلالها دست شان به جایی بند نخواهد شد.دست آخر هم ادعای همکاران درست از آب درآمد.
جذب بازیکن و مذاکره با آنها نیاز به شناخت اوضاع و احوال بازار دارد و ادبیات خاص می خواهد.
سمیعی و شکوری نه تجربه اینکار را داشتند و نه حوصله و وقت لازم را.
این دو در امور اجرایی خاصی کار کرده بودند و با این وظیفه جدید بیگانه بودند!!
جالب اینکه در بیانیه باشگاه آمده بود، برای حفظ شان و جایگاه پرسپولیس از پذیرش شرط و شروط نفرات از جمله طاهرخانی جلوگیری به عمل آمد و...
باید گفت ،چنانچه شما به فکر حفظ جایگاه رفیع پرسپولیس بودید نباید از ابتدا قبول مسئولیت می کردید؟
شما در بدترین زمان و در حساسترین مقطع زمانی وارد گود شدید که نه پول و پله درست و حسابی داشتید و نه زمان لازم را !
باشگاهی که خود اعتراف می کند هشت میلیون  در حسابش باقی است چگونه برای جذب بازیکن میلیاردی تلاش می کند؟
متاسفانه آقایان شان و جایگاه رفیع دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را به قدری تنزل داده اند،که جوان از راه رسیده هم برای پوشیدن‌ لباس آنها دهها شرط و شروط می گذارد!
مجموعه این وقایع تلخ از نبود مدیریت صحیح و نا آشنایی با نظام باشگاهداری حکایت دارد.فوتبالی که امروز به یک صنعت و اقتصاد مدرن تبدیل شده و افراد متخصص و مجرب را می خواهد.
وزارت ورزش با نگاه سراسر ایراد خود و با تصمیمات خلق الساعه و ملاحظات همیشگی ، لطمات جبران ناپذیری به این دو باشگاه وارد کرده است.این روش های غلط و انتصابات مساله دار اسباب نارضایتی هواداران سرخابی را فراهم کرده و باعث ایجاد خلل در روند حرکت آنها و تضعیف شاکله دو تیم در امور فنی شده است !

نویسنده: احمد میرزاییان