پنجشنبه نهم فروردین ماه
یادگار ماندگار...

پنجه های جادویی نیک نفس

روزی که پنجه های جادویی کیوان نیک نفس بیش از 15 خطر مسلم را در مقابل تیم تاج( استقلال) بی اثر کرد و باعث شد تاج شکست تلخی را برابر پاس تجربه کند بلندگوی ورزشگاه پیر امجدیه به صدا درآمد و اعلام کرد: آقای نیک نفس! لطفا خود را به تیم ملی برسانید

روزی که پنجه های جادویی کیوان نیک نفس بیش از 15 خطر مسلم را در مقابل تیم تاج( استقلال) بی اثر کرد و باعث شد تاج شکست تلخی را برابر پاس تجربه کند بلندگوی ورزشگاه پیر امجدیه به صدا درآمد و اعلام کرد: آقای نیک نفس! لطفا خود را به تیم ملی برسانید.


در فصل پاییز به جای ریختن برگهای درختان هر از گاهی شاهد ریزش عزیزان ورزشکار هستیم و دریغا که در این پاییز غمبار شاهد درگذشت یکی از با تعصب ترین و خوبان فوتبال یعنی کیوان نیک نفس دروازه بان اسبق پاس و تیم ملی شدیم.
متاسفانه عمر زندگانی این مرد شریف مانند عمر قهرمانی اش کوتاه بود.


در گذشته های دور کیوان نیک نفس با تیم فوتبال پاس راهی جام کلکته هندوستان شد و در فینال این بازی ها شاهکار کرد فردای آن روز وقتی که برای خرید به بازار رفته بود مردم بازار سراغ وی را می گرفتند و بهترین خاطره زنده یاد نیک نفس مربوط به آخرین مسابقه اش بود که بیشترین گل را دریافت کرد. او مقابل سانتوز برزیل مسحور حرکات پله نامدار شده بود و از سلطان فوتبال جهان همیشه ب نیکی یاد می کرد.
نیک نفس در آن مسابقه در تیم منتخب تهران مقابل سانتوز قرار گرفته بود. عکس های پیوست نیک نفس را با لباس نظامی و در کنار گردمولر اعجوبه و آقای گل فوتبال آلمان نشان می دهد. مولر با بایرن مونیخ به ایران آمده بود و تیم ملی ایران با نتیجه شش بر سه بایر مونیخ را شکست داد.

نویسنده: حبیب رحیمی