پنجشنبه سی ام فروردین ماه
کاش آن اتفاق نمی افتاد؛

آقای فکری، به فکر فردای استقلال باشید!

بازی حساس هفته در اهواز خوب شروع شد،اما واقعه تلخ آخر مسابقه و الفاظ رکیک فکری معادلات را به هم  زد و نشان داد در امور فرهنگی و اخلاقی سیر قهقرایی داشته ایم! 

بازی حساس هفته در اهواز خوب شروع شد،اما واقعه تلخ آخر مسابقه و الفاظ رکیک فکری معادلات را به هم  زد و نشان داد در امور فرهنگی و اخلاقی سیر قهقرایی داشته ایم! 


محمود فکری را از دیر باز می شناسیم.او را در دوران بازیگری اش متعصب،پرصلابت و البته با اخلاق دیدیم .در مقطعی هم که به کسوت مربیان در آمد و معلمی پیشه کرد در قامت یک مربی جوان، سعی کرد به دانش خود بیافزاید و با خرد جمعی  و مشاوره کار را پیش ببرد و....
گذر روزگار و شرایط ناسالمی که در فوتبال ما حاکم شده ،خیلی ها را باخود به قهقرا برد.
بسیاری از بازیکنان،مربیان و مدیران اصالتا سالم و سلامت بودند ،اما ناهنجاریها  و فساد دامنه دار  در فوتبال مانند سیل ویرانگر همه را با خود برد و به باتلاق بی اخلاقی و بی تفاوتی کشاند.به عبارت صریح تر خیلی ها در فوتبال به لحاظ اخلاقی و رفتاری خوب بودند ،اما خوب نماندند!!
امروز شاهدیم که در رواج فساد و پدیده دلالی و تاراج بیت المال،طیف گسترده ای از بازیکنان جوان  با همراهی مربیان و مدیران باشگاهی با دلالها همکاری می کنند.
آنها که قدری محافظه کار تر هستند چشم بر این فساد می بندند و خود را به کوچه دیگری می زنند!
این شرایط ناسالم متاثر از فوتبال نتیجه گرا است.اینکه همگان با لطایف الحیل تنها به پیروزی می اندیشند ،حتی اگر در این گیرو دار اخلاق و رفتار انسانی لگد مال شود!!
باید پرسید مربی ورزشی که باید الگوی رفتار و اخلاق باشد با این نوع حرکات و عکس العمل های تند و زننده ،چه چیزی به بازیکن جوان خواهد آموخت ؟
دیروز و در پیکار استقلال و فولاد شاهد پرخاشگری، تندخویی و اعتراضات دامنه دار نیمکت دو تیم و اغلب بازیکنان دو تیم به داور و ناظر بازی بودیم.
نمونه این‌پرخاشگریها و ناهنجاریها را سالهای متمادی  در بیشتر مسابقات فوتبال دیده ایم .اشاعه این بی اخلاقی ها و بد رفتاریها بیانگر این نکته حیاتی است که در عرصه های فرهنگی کار اساسی صورت نداده ایم !!
دوستانه و مشفقانه به فکری می گوئیم که‌ قدری به فکر فردای خود و اعتبار استقلال باشد.
باشگاهی با میلیونها طرفدار و جایگاه شامخ در ورزش ایران - اسطوره های اخلاقی نظیر شاد روان ناصر حجازی،منصور پورحیدری ،عزت جانملکی و غلامحسین مظلومی و ... را پرورش داده و مهد فرهنگ و جوانمردی و گذشت بوده است.
باید این پیشینه قوی و قدمت بی بدیل فرهنگی را نگاهبانی کرد.بنابراین از فکری و کادر همراهش ،به ویژه از پرویز خان مظلومی که مردی اخلاقی،صبور و خویشتندار است،انتظار داریم با همفکری و مشارکت در تصمیم‌گیریها و تصمیم سازیها آب رفته را بجوی باز گردانند و در اندیشه سازماندهی تیم استقلال باشند.
با یک باخت و آن هم در هفته های آغازین دنیا به آخر نرسیده است،باید با تمرین موثر و ایجاد هماهنگی بین بازیکنان به نقطه آرمانی رسید.
این تیم به دلیل داشتن نفرات مستعد و با ظرفیت تکنیکی و تاکتیکی و کادر مربیان هماهنگ و سرپرست با تجربه می تواند از جمله مدعیان قهرمانی باشد.به شرطی  که راه را بدرستی بپیماید و با حمایت هواداران بیشمارش به هدف برسد.

نویسنده: احمد میرزاییان