پنجشنبه نهم فروردین ماه

فناوری نیمه اتوماتیک برای آفساید!

چهارمین نشست کارگروه فیفا در خصوص کمک داور ویدئویی (VAR) برگزار شد.

چهارمین نشست کارگروه فیفا در خصوص کمک داور ویدئویی (VAR)  برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری البرزورزشی، چهارمین جلسه کارگروه فیفا  برای نوآوری برتر در تاریخ 27 اکتبر به منظور هماهنگی درباره مراحل بعدی توسعه فناوری کمک داور ویدیویی برگزار شد.

در این نشست ،13 برگزارکننده مسابقات که تجربه استفاده از فناوری کمک داور ویدیویی را داشتند، از طریق ویدیو کنفرانس برای بحث و گفتگو درباره آخرین پیشرفت ها استفاده نمودند.

یک از موضوعات کلیدی، توسعه مفهوم کمک داور ویدیویی " ساده" بود که هدف از آن ایجاد سیستم های VAR مقرون به صرفه تر به منظور فراهم ساختن امکان استفاده از آن در تمامی سطوح فوتبال است. این کارگروه عوامل متغیر هزینه را شناسایی کرده و در مورد پتانسیل کاهش کیفیت و حداقل الزامات برای راه اندازی چنین تکنولوژی ای گفتگو کردند. علاوه بر این، کنفدراسیون فوتبال آسیا، فدراسیون فوتبال فرانسه و اتحادیه فدراسیون های فوتبال اروپا  یافته های خود را از آزمایشات آفلاین در فناوری کمک داور ویدیویی  با هزینه مقرون به صرفه تر در کارگروه ارائه کردند.

بر اساس بحث ها و نتایج بدست آمده از تحقیق و آزمایش، اکنون توصیه ای توسط فیفا و بورد بین المللی فوتبال در مورد مراحل بعدی پیاده سازی توسعه مفهوم کمک داور ویدیویی " ساده" در دنیای فوتبال ارائه خواهد شد.

همچنین این برنامه توسعه فناوری نیمه اتوماتیک آفساید را نیز پوشش داده تا فرایند بازبینی صحنه های آفساید را تا حد ممکن کارآمد سازد. پس از نمایش اولیه قابلیت های این فناوری جدید، سه شرکت ارائه دهنده فناوری علاقه مند به مرحله بعدی توسعه بودند، که به دلیل همه گیری کووید 19 می بایست به تعویق بیفتد اما باید در اسرع وقت در سال آینده انجام شود. هدف از این مرحله توسعه، پیشرفت بیشتر الگوریتم های سیستم ها بر اساس مجموعه ای از صدها داده از صحنه های مختلف آفساید است.

علاوه بر این، این کارگروه بهبود تجسم صحنه های نزدیک آفساید را مورد بررسی قرارداد. فیفا درخواستی برای دریافت اطلاعات به بازار ارسال کرد و پیشنهادات و ایده های دریافتی را با کارگروه در میان گذاشته است. به عنوان گام بعدی، ارائه دهنده گان فناوری علاقه مند، بر اساس راه کارهای ممکن که باید به کار گروه ارائه دهند داده های ناشناس را دریافت خواهند کرد.

کارگروه نوآوری برتر این وعده را می دهد که همواره جلوتر از انحنای بخش فناوری قرار بگیر که به سرعت در حال تکامل یافتن  است و بخشی از نقشه راه نوآوری فیفا تا سال 2022 است.