پنجشنبه نهم فروردین ماه

از طلای لیگ جهانی پاریس تا حماسه مدافعان سلامت

در سالی که گذشت در میان بانوان افتخارآفرین ورزش ایران و آنهایی که کسب سهمیه المپیک کرده اند نام حمیده عباسعلی پررنگ تر از دیگران به چشم آمد. او در مسابقات انتخابی المپیک مظهر استقامت، غیرت و شجاعت دختران ایرانی بود. با وی گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید.

هنوز تمرینات اختصاصی ام را شروع نکرده ام اما سرگرم فیزیوتراپی هستم، جراحی اکسیل عملی واقعا حساس و سخت است.

حمیدی عباسعلی قهرمان برازنده کاراته جهان که بعد از کسب مجوز حضور در بازیهای المپیک زانویش را به تیغ جراحی سپرد به البرز ورزشی می گوید: با کمک فدراسیون و کمیته ملی المپیک در هانوفر آلمان توسط دکتر بابک زرگر جراح ایرانی مقیم آلمان جراحی شوم، ایشان پیشتر آقای سهراب مرادی قهرمان وزنه برادری الممپیک را جراحی کرده بود، می گوید: واقعیت این است وقتی که فهمیدم المپیک یکسال به تعویق افتاده است. خیلی خوشحال شدم هرچند پزشک من طوری زانویم را عمل کرده بود تا بتوانم تابستان سالجاری در المپیک شرکت کنم.

شیردختر کاراته ایران درباره دشوارترین حریفانش در مسیر المپیک گفت: همه رقبا قدر بودند و برای المپیکی شدن آمده بودند، اما جالب اینکه رقبای من همه بعد از جراحی از طریق فضای مجازی جویای احوال بنده شده بودند به ویژه حریف ژاپنی که واقعا ورزشکاری محترم و مودب است.

عباسعلی در پاسخ به پرسش ما مبنی بر اینکه آیا پیشنهاد خارجی هم داشته است گفت: در کاراته دنیا لیگ آنچنانی وجود ندارد من یک فصل در کویت بازی کردم ولی فعلا هم که سرگرم مداوای زانویم هستم و باید برای المپیک آینده مهیا شوم چون شاید این نخستین حضور کاراته ایران در المپیک و شاید آخرین هم باشد.

عباسعلی بهترین خاطره اش از سال 98 را کسب جواز المپیک و طلای کاراته وان پاریس خواند می گوید: همه بچه های کاراته خانمها رزیتا علیپور، سارا بهمن یار و... نیز تلاش کردند و آنها به همراه ورزشکارانی چون نجمه خدمتی و زهرا نعمتی بهترین های ورزش بانوان ایران در سال گذشته بودند، همه دختران ایران سخت تلاش می کنند و کار و تلاششان ارزشمند است.

وی با بیان اینکه آسیب دیدگی زانویش تلخ ترین اتفاقات برای او بود افزود: شیوع ویروس کرونا همه مردم از جمله قهرمانان را در تنگنا قرار داده است و برای ریشه کن ساختن آن همه باید کنار هم باشیم. این ویروس از نظر روانی و جسمانی همه را دچار اختلال کرده است در روزهایی که در هانوفر بستری بودم شنیدم چند نفر از پزشکان و پرستاران کشورمان جان خودشان را از دست داده اند، خوشبختانه در کشور ما دلسوزانه تر و فداکارانه تر با این ویروس مبارزه شد و از این جهت از خیلی کشورها جلوتر هستیم ولی برای ریشه کن ساختن کلی کرونا باید کنار هم باشیم و هوای مدافعان سلامت را داشته باشیم، آنها برادران، پدران و خواهران ما هستند که از جان خود مایه گذاشته اند.

گفت و گو از: مرجان بنی یعقوب