جمعه دهم فروردین ماه
تیم ملی بسکتبال مردان فردا در راه دوحه ؛

حریفان درجه سوم آسیا نمی توانند سد راه ایرانی ها باشند

فهرست نهایی تیم ملی بسکتبال مردان از سوی کادر فنی  اعلام شد این تیم با 12 بازیکن برای سفر به دوحه قطر و پیکار با تیم های عربستان و سوریه آماده می شود.

فهرست نهایی تیم ملی بسکتبال مردان از سوی کادر فنی  اعلام شد این تیم با 12 بازیکن برای سفر به دوحه قطر و پیکار با تیم های عربستان و سوریه آماده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، لیست نهایی تیم ملی بسکتبال مردان برای حضور در پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا صبح امروز اعلام شد.

اسامی بازیکنان به شرح زیر است:

۱-محمد ترابی
۲-محمد جمشیدى
۳-محمد حسن زاده
۴-حامدحسین زاده
۵-سعید داورپناه
۶-مایک رستم پور
۷-آرمان زنگنه
۸-آرون گرامى پور
۹-سجاد مشایخى
۱۰-میثم میرزایى
۱۱-سیناواحدی
۱۲-بهنام یخچالی

تیم ایران نیازی به صعود ندارد!
تیم ملی بسکتبال کشورمان امشب برای حضور در پنجره دوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا تهران را به مقصد دوحه ترک خواهد کرد. ایران در این پنجره 8 آذر با عربستان و 10 آذر با سوریه دیدار می کند.
تیم ملی بسکتبال مردان ایران در مسابقات فوق الذکر با عربستان و سوریه بازی دارد افشین رضا پور کارشناس بسکتبال در این باره می گوید: سوری ها بعد از سالهای 2011 تا 2017 در صحنه مسابقات حضور نداشتند و در واقع از مدار ورزش قهرمانی بسکتبال دور مانده اند آنها که اخیرا درگیر جنگ داخلی هستند به تازگی دنبال یک مربی امریکایی رفته اند ولی این تیم نمی تواند سد راه بسکتبال ایران باشد. عربستان هم یک تیم درجه سوم آسیا است که نهایت زور خود را برای ارائه یک بازی خوب مقابل ایران زده اند اما آنها نیز ضعیف هستند و نمی توانند حریفی برای ملی پوشان ما باشند.
رضا پور درباره پنجره سوم مسابقات انتخابی کاپ آسیا نیز می گوید: تیم ایران نیازی به صعود ندارد چرا که نماینده اول قاره در المپیک است و بدون تردید در دور پایانی کاپ آسیا که با شرکت 16 تیم برگزار خواهد شد باز هم یک مدعی تمام عیار است البته تیم ملی ایران فردا راهی دوحه قطر می شود. حامد حدادی را ندارد و صمد نیکخواه هم کرونا گرفته است و نمی تواند تیم را همراهی کند ولی این را بگویم که بسکتبال ایران محصول یک فرآیند گذشته است و بازیکنان این تیم بعد از 12 سال به اوج رسیده اند اما نگرانی من به آینده این رشته است چرا که بازیکنان دو رگه نمی توانند خلاء آینده را پر سازند و ما باید هر چه زودتر به فکر پشتوانه سازی باشیم.

گفت و گو: ج- دوستدار