پنجشنبه نهم فروردین ماه

قشقایی: اعتقاد خاصی به تیمم دارم/ هدف‌مان قهرمانی آسیا است

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران گفت: اعتقاد خاصی به تیمم دارم و می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.  

سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران گفت: اعتقاد خاصی به تیمم دارم و می‌توانیم قهرمان آسیا شویم.
 
کادر فنی تیم ملی نوجوانان 20 بازیکن به نام های محمد محمدى، پرهام ايمانى، اميرعباس زارعى، حامد شمس، محمدمهدى، حيدريان، نيما شمس، آراد حسينى، على حيدريان، حسين حيدريان، على سعيدى، ابوالفضل رستمى، مصطفى انتشارى، ارسلان قشقايي، عليرضا آرايش، نويد صابرى، على رئيسى، محمدحسين سوزنده، كسرى پوراعتماد،محمد صالح بلوچى را جهت حضور در اردوی چهارم تیم ملی نوجوانان هندبال ساحلی دعوت کرد. 
این اردو از روز سه‌شنبه 27 تا 30 آبان در کرمان برگزار شد که مهدی قشقایی راد سرمربی تیم ملی نوجوانان هندبال ساحلی را غلامحسين نكويي به عنوان مسئول انجمن ساحلی، حسن افتخارى به عنوان مدیر فنی و حسن آئين جمشيد به عنوان سرپرست، رضا مصباحى، حبيب الله بردسيرى، شهريار حسينى را به عنوان مربی و امين گودرزى به عنوان پزشک در این اردو همراهی کردند.
 
مهدی قشقایی‌راد، سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران درمورد شرایط برگزاری این مسابقه اظهار داشت: 21 بازیکن را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم که چند نفر از آنها به دلیل ابتلا به ویروس کرونا نتوانستند در تمرینات حضور پیدا کنند. یک تورنمنت 4 جانبه هم برای این تیم درنظر گرفتیم تا بازیکنان بتوانند در شرایط مسابقه هم قرار بگیرند.
 
وی ادامه داد: مسابقات ساحلی قهرمانی آسیا از 13 بهمن ماه در بانکوک تایلند آغاز می‌شود که مقدماتی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در پرتغال هم هست. ما 8 مرحله اردو را پشت سر گذاشته ایم، چون مسابقات پیش روی ما تاکنون 2 بار به تعویق افتاده است. این مسابقات از فروردین ماه به شهریور و از شهریور به بهمن ماه موکول شده است و ما تا آن زمان چند مرحله اردوی دیگر هم برای بازیکنان پیش بینی کرده ایم. 
 
سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران گفت: تلاش می کنیم تعداد بازیکنان را به 17 - 18 نفر برسانیم و تا اردوی آخر آنها را حفظ کنیم. در زمان اعزام هم 10 بازیکن انتخاب خواهند شد. به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که تا زمان اعزام چند بازی دوستانه هم برگزار کنیم. در شرایط کرونایی کار برای اعزام تیم و یا دعوت از تیم های خارجی بسیار سخت است. 
 
قشقایی راد، عنوان کرد: با چند تیم مکاتباتی کرده ایم، اما تیم ها حاضر به سفر نیستند. هدفگذاری ما قهرمانی آسیا است و اعتقاد دارم که تیم مان این پتانسیل را هم دارد. در سال های اخیر به خوبی روی تیم های پایه هندبال ساحلی کار شده است و حتی این توانایی را داریم که دو تیم را به مسابقات آسیایی اعزام کنیم. اعتقاد خاصی به تیمم دارم و امیدوارم که با حمایت های فدراسیون بتوانیم شرایط خوبی در مسابقات آسیایی و جهانی داشته باشیم. 
 
وی درمورد حمایت های فدراسیون اظهار داشت: همین که فدراسیون در این شرایط کمک می کند که اردوها برگزار شود قدم خیلی خوبی است. به هر حال در شرایط کرونایی خیلی از رشته ها با مشکل روبرو هستند. انجمن هندبال ساحلی با حضور آقایان نکویی، افتخاری و آئین جمشید در این سال ها قدم های خوبی برداشته است. اگر قرار است چشم به سکوی جهانی داشته باشیم باید شرایط خیلی بهتر شود. اردوها باید به گونه ای برگزار شود که دغدغه ای برای امکانات اولیه نداشته باشیم.
 
سرمربی تیم ملی هندبال نوجوانان ایران، عنوان کرد: زحمات زیادی کشیده شد. در چند سال اخیر افراد زیادی تلاش کردند تا این نفرات انتخاب شدند. شخصاً اعتقاد خاصی به این تیم دارم و فکر می کنم با دعای خیر مردم و حمایت های فدراسیون بتوانیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.