جمعه دهم فروردین ماه
پت دروازه بانی 20 میلیون تومان؛

خجسته: برای هاکی استان خون دل ها خورده ام

در شرایطی که بسیاری از ورزشکاران از اوضاع نابه سامان فدراسیون هاکی گلایه دارند بد ندیدیم پای صحبت دومین رئیس هیات استانی زن این رشته بنشینیم هرچند که امینه خجسته هیچ شکوه ای از فدراسیون هاکی نکرده است.

در شرایطی که بسیاری از ورزشکاران از اوضاع نابه سامان فدراسیون هاکی گلایه دارند بد ندیدیم پای صحبت دومین رئیس هیات استانی زن این رشته بنشینیم هرچند که امینه خجسته هیچ شکوه ای از فدراسیون هاکی نکرده است.


ریاست هیات هاکی استان خوزستان را یک خانم بر عهده دارد امینه خجسته از خانواده ای ورزشی است که به تبعیت از برادر بزرگترش که از بنیان گذاران هاکی در جنوب و کل کشور بود زحمت ریاست این ورزش را عهده دار بود وی در گفت و گو با البرزورزشی می گوید: سه سال تلاش کردم با دعوا و خواهش و تمنا و پیگیری تا موفق شدم که مقدمات احداث خانه هاکی را در مرکز استان فراهم سازم واقعا فراهم کردن امکانات توسط یک بانو در ورزش ما چقدر دشوار است اگر این خانه با کمک استاندار و حمایت آقای افشین حیدری مورد بهره برداری قرار بگیرد با داشتن یک زمین چمن تمرینی دیگر غمی نخواهم داشت.
خجسته می افزاید: برای شناسایی این ورزش در سطح استان باید میزبانی های زیادی بگیریم هنوز خیلی ها نمی دانند که هاکی از مسجد سلیمان و آبادان در کشور ما شروع شد.


رئیس هیات هاکی خوزستان با شاره به تلاش های زیادی که مرحوم خجسته و آقایان نعمت پور، سعید مرادی کشیده اند می گوید: برای اعزام تیم به جشنواره استعداد یابی فدراسیون هاکی کمک مالی مختصری کرد ولی خوب وسایل و ابزار این ورزش بسیار گران است به طور مثال پت دروازه بانی را که 20 میلیون توامن هزینه دارد نمی شود با 3 میلیون تومان هزینه کرد. 
خجسته که داور بین المللی هاکی نیز است با اشاره به این نکته که شهرهای اندیمشک ، آباداان و کارون جزو هیات های فعال استان هستند می افزاید: در صدد هستیم در شهرهای نفت خیز ماهشهر، امیدیه و مسجد سلیمان نیز با برپایی دوره های مربیگری هاکی را راه اندازی کنیم.
وی یادآوری کرد: زمین خانه والیبال را از ادراه ورزش و جوانان گرفتیم و امیدوارم با بهره برداری از این مکان فعالیت ها و دوندگی هایم به ثمر بنشیند و قولی را که به برادر مرحومم بزرگ هاکی خوزستان داده ام برآورده شود.


گفت و گو: مرجان بنی یعقوب