چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
سوال نمایندگان از وزیر ورزش بایگانی شد!

مطالبه جامعه ورزش را بی پاسخ نگذارید

برای مبارزه با فساد و ایجاد بستر سالم در عرصه مدیریت ورزش نیاز به‌همت عالی و عزم جدی داریم.این مطالبه اساسی جامعه به دلیل برخی مصلحت اندیشی ها و محافظه کاری ها مورد غفلت قرار گرفته است.

برای مبارزه با فساد و ایجاد بستر سالم در عرصه مدیریت ورزش نیاز به‌همت عالی و عزم جدی داریم.این مطالبه اساسی جامعه به دلیل برخی مصلحت اندیشی ها و محافظه کاری ها مورد غفلت قرار گرفته است.
امروز همه به این باور رسیده اند،که عملکرد وزارت ورزش در چند سال اخیر ناکافی و دارای ایراد اساسی بوده است.


گماردن افراد غیر متخصص در فدراسیونها و رویکرد به مسائل جناحی ،خدشه جدی به ریشه و بنیان ورزش وارد کرده است.دردوره گذشته مجلس، تنی چند از نمایندگان عضو هیات رئیسه های مختلف فدراسیونها بودند و در سفرهای ورزشی همراه با کاروان به خارج می رفتند!
طیفی از این قشر در هیات مدیره های پرسپولیس و استقلال قرار گرفتند و در مقاطع مختلف موجب بروز مشکلات متعدد شدند،بی آنکه آثار مثبتی برجای بگذارند!
چالشهایی که طی چند سال گذشته در تیمهای سرخابی ایجاد شده ،متاثر از این دیدگاه غلط بوده است.در بحث حضور مساله دار ویلموتس در تیم ملی و خسارت جبران ناپذیر او به بیت المال هم، دخالت وزیر ورزش علنی بود.
در فدراسیونهای دیگر ورزشی هم اوضاع خیلی مناسب نیست .حضور عناصر سیاسی که با نان قرض دادن های مستمر همراه بوده همه را به ستوه آورده است.در مقاطعی هم کارمندان رده پایین وزارت ورزش در پستهای کلیدی فدراسیونها  بر مصدر امور قرار گرفته اند!!
این موضوع بیانگر غفلت مداوم از تربیت نیروی انسانی در بدنه وزارت از یک سو و بی توجهی به  استفاده از نیروهای متخصص و کاردان دانشگاهی از جانب دیگر می باشد.
از مدتها پیش که موضوع قرارداد مساله دار با ویلموتس و مدیریت ناکارآمد در هیات مدیره های پرسپولیس و استقلال به اوج رسید،همه از این وقایع به ستوه آمدند و اخبار فوتبال به یک مطالبه عمومی در جامعه مبدل شد.
ورود نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی و قوه قضائیه به مساله قرارداد ویلموتس بارقه امید در دلها دمید. اعضا کمیسیون اصل نود و فراکسیون ورزش مجلس هم فعال شدند.
در ادامه این تلاشها، نمایندگان باشگاه های پرسپولیس و استقلال با نمایندگان مربوطه مجلس دیدارهایی داشتند و نقطه نظرات و مستندات خود را در باره عملکرد ضعیف در امور باشگاهداری را ارائه دادند.
چند وقت پیش طرح سوال نمایندگان از وزیر ورزش مطرح شد.ظاهرا پس از انجام نشستها و جلساتی پیرامون مدیریت ورزش که  با رایزنی های مختلف همراه شد، عجالتا طرح سوال در صحن مجلس منتفی شد!
امیدواریم این موضوع هم مانند گذشته دستخوش مسائل پشت پرده نشود و رسیدگی به امر خطیر مدیریت ورزش بایگانی نشود.
موضوعی که اخیرا  تعجب اهالی ورزش را برانگیخته،حضور تعدادی از نمایندگان در هیات رئیسه فدراسیونهای ورزشی است.در این میان حضور  چند نماینده شاخص از جمله یک عضو هیات رئیسه مجلس در بدنه فدراسیونها
 با واکنش  کارشناسان و اهالی رسانه همراه شد.یقینا ورود آنها در  مدیریت ورزش مانع از نظارت دقیق و مستقل خواهد شد و باعث برخی ملاحظات  در تصمیم‌گیریها می شود.موضوعی که در مجلس گذشته با آن روبرو بودیم و ورزش از این بابت لطمه دید.


نویسنده: احمد میرزاییان