پنجشنبه نهم فروردین ماه

هاینن رسما سرمربی لهستان شد

ویتال هاینن حداقل تا پایان اکتبر ۲۰۲۱ سرمربی تیم ملی لهستان خواهد بود. مطلب را فدراسیون والیبال لهستان اعلام کرده است . این بدان معنی است که وی در طول بازی های المپیک و مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت.

توافق قبلی مربی بلژیکی در پایان سپتامبر امسال منقضی شد. به تعویق انداختن بازی های المپیک به سال ۲۰۲۱ به این معنی بود که لازم است قرارداد با مربی تمدید شود برای او این امر درادامه کار با تیم ملی لهستان هدف اصلی بود.
هاینن در فوریه ۲۰۱۸ رسماً سرمربی تیم ملی مردان لهستان شد. وی در سال اول همکاری با سفید و قرمز پوش ها ، از جام جهانی ۲۰۱۴ دفاع کرد. یک سال بعد ، مدال برنز لیگ قهرمانی ملت های اروپا و مدال نقره جام جهانی را بدست آورد. مهمتر از همه ، سال قبل مهمترین وظیفه را انجام داد و توانست به مسابقات المپیک توکیو ۲۰۲۰ برسد.

یادآوری می کنیم که مذاکرات هاینن چند هفته به طول انجامید. چنین به نظر می رسید که این یک امر تشریفاتی است ، اما معلوم شد ، مسئله ویژه بحث پول است. توانستیم اطلاع یابیم که در قرارداد به پایان رسیده دستمزد مربی بلژیکی برای کل فصل ۷۰ هفتادهزار یورو باضافه پاداش برای عملکرد احتمالی بود. در قرارداد جدید او خواستار افزایش دستمزد بود .اما فدراسیون والیبال لهستان نمی خواست با آن موافقت کند.
متوجه شدیم که مطالب روز چهارشنبه رسانه ها باعث شدند مذاکرات قدری سرعت پیدا کند. طبق اطلاعات ما ، هینن با تمدید قرارداد ، فصل آینده ۱۲۰ صدو بیست هزار یورو به علاوه پاداش دریافت خواهد کرد . در آغاز مذاکرات ، ظاهراً هاینن بلژیکی نظرش بر این بود که سالانه ۲۰۰/۰۰۰ دویست هزار یورو دریافت کند ، اما در طی مذاکرات او توافق کرد که انتظارات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
یادآوری می کنیم که Vital Heynen همچنین در باشگاه Sir Safety Perugia فعالیت می کند. چند روز پیش رئیس باشگاه از تمدید قرارداد با این مربی بلژیکی خبر داد.
البته اضافه می کنم که Gino Sirci رئیس باشگاه چندر وز پیش در مصاحبه با جیان لوکا پازینی و آندره آ زورزی در برنامه صبح بخیر والیبال این موضوع را اعلام کرده بود.
این بدان معنی است که این مربی دوباره کار را باتیم ایتالیا و تیم ملی لهستان ترکیب خواهد کرد.

خبرنگار: رحیم رحیم زاده